SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polskie Radio w ramach bojkotu produktów Maspexu zrezygnowało z soków Tarczyn

W ramach bojkotu produktów firmy Maspex Wadowice, związanego z kryzysem wizerunkowym marki Tiger, Polskie Radio zrezygnowało z zamawiania produkowanych przez tę spółkę soków Tarczyn.

Siedziba Polskiego Radia, Foto: Małgorzata Sas/PR Article

Kryzys wizerunkowy napoju energetycznego Tiger zaczął się w pierwszej połowie sierpnia br., kiedy internauci zwrócili uwagę na wpis marki na Instagramie z 1 sierpnia. Zamieszczono tam grafikę z wyciągniętym środkowym palcem oraz napisami: „1 sierpnia dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Firma Maspex, produkująca napój Tiger, natychmiast usunęła tę grafikę (oraz kilka innych, m.in. z 10 kwietnia i Bożego Ciała), oraz przeprosiła za jej publikację. Ponadto przekazała 500 tys. zł na rzecz inicjatywy „Pomoc dla Powstańców”.

W konsekwencji Maspex zakończył współpracę z agencją  J. Walter Thompson Group Poland, która prowadziła profil Tigera na Instagramie, oraz wykupiła reklamy prasowe z przeprosinami.

Z kolei Polskie Radio podało, że rezygnuje z dalszego kupowania wszystkich produktów Maspexu. - Ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - uzasadnił Mariusz Staniszewski, wiceprezes Polskiego Radia.

W zeszłym tygodniu minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński w odpowiedzi na interpelację poselską dotyczącą tej sprawy poinformował, że publiczny nadawca w ramach tego bojkotu zrezygnował z dalszego kupowania soków Tarczyn.

- Z wyjaśnień zarządu Polskiego Radia wynika, że spółka nie posiadała żadnej bezpośredniej umowy na dostawę produktów z firmą Maspex. Zakupy środków spożywczych i napojów w ramach bieżących potrzeb Polskie Radio dokonuje według odpowiedniej procedury wyboru dostawców zajmujących się dystrybucją szerokiej gamy produktów, nie tylko grupy Maspex - przekazał Piotr Gliński.

- W ramach bieżących potrzeb zarząd realizuje zakupy środków spożywczych i napojów z uwzględnieniem producenta reprezentującego kapitał polski. Dokonywanie zakupów produktów innego producenta, reprezentującego kapitał polski, nie powinno mieć związku i wpływu na wielkość przychodów budżetu z podatku CIT - zaznaczył minister kultury i dziedzictwa narodowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio w ramach bojkotu produktów Maspexu zrezygnowało z soków Tarczyn

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Że co proszę?
Bardziej papiescy niż papież?

A Tigerowi sprzedaż złośliwie wzrosła.
12 13
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
I bardzo dobrze. Konserwatywne radio nie może propagować konserwowanych soków. Takie konserwowane to ścigają się tylko na słupki. Ponadto takie konserwowane soki skutkować mogą po wypiciu obleśnym lewactwem. Ja, moja rodzina i wszyscy pracownicy hurtowni pijemy tylko konserwatywne soki. Szkoda tylko, że nie ma jeszcze takich soków w butelkach w kształcie krzyża.
14 12
odpowiedź
User
DFR
I bardzo dobrze. Konserwatywne radio nie może propagować konserwowanych soków. Takie konserwowane to ścigają się tylko na słupki. Ponadto takie konserwowane soki skutkować mogą po wypiciu obleśnym lewactwem. Ja, moja rodzina i wszyscy pracownicy hurtowni pijemy tylko konserwatywne soki. Szkoda tylko, że nie ma jeszcze takich soków w butelkach w kształcie krzyża.
TVN zrobił swoje....ciężki przypadek
4 7
odpowiedź
User
jak
W next Gazety było o tym 16 września. A niby wy od mediów jesteście.
5 0
odpowiedź
User
Zosia
Zamiast pierdołami niech lepiej PR zajmie się spadającą na łeb na szyję słuchalnością.
7 4
odpowiedź
User
....
to nie są soki to napój.
6 0
odpowiedź
User
....
tak się robi duże pieniądze. starczy posmakować jak
0 2
odpowiedź
User
rf
Szacun dla PR !
5 1
odpowiedź
User
fsx
kolejna gównoburza - polskie radio to dno! nie słucham!
2 5
odpowiedź
User
komedia
to pokazuje cały absurd tej afery z Tigerem - nikt już nie wie o co chodzi. jakieś nadgorliwe polityczne lizusy chciały bić pianę...
0 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing