SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Prezes Maspexu: wpisy Tigera z 10 kwietnia i Bożego Ciała też mnie zmroziły, agencja okazała się niestaranna

Prezes Maspexu Wadowice Krzysztof Pawiński ocenił, że na instagramowym profilu marki Tiger także wpisy z 10 kwietnia i Bożego Ciała były niedopuszczalne. - Niestety, wszystko że tak powiem szło bokiem, przez agencję, która okazała się niestaranna - stwierdził. W środę w internecie pojawiło się 22,5 tys. wzmianek o Tigerze, które mogły dotrzeć do 5,33 mln osób.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice Article

O aktywności Tigera na Instagramie zrobiło się głośno w środę po tym, jak głównie na Twitterze zwrócono uwagę na wpis marki z 1 sierpnia: grafikę z wyciągniętym środkowym palcem oraz napisami: „1 sierpnia. Dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”.

Z profilu szybko usunięto ten wpis, a także wpisy z 10 kwietnia i 15 czerwca (tego dnia w br. przypadało Boże Ciało). Maspex przeprosił za publikację wpisu 1 sierpnia. - Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć. Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy - zapewniła firma.

Kilka godzin później poinformowała, że przekazała 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Odpowiadająca za komunikację Tigera na Instagramie agencja J. Walter Thompson Group Poland zwolniła dwie zajmujące się tym osoby i także przeprosiła za wpis z 1 sierpnia.

Krzysztof Pawiński, prezes Maspexu Wadowice, w rozmowie z Weszlo.com, podkreślił, że niedopuszczalne były wpisy Tigera także z 10 kwietnia i Bożego Ciała. - To nie mieści się w głowie. Widać, że ktoś się rozpędzał i nie zatrzymał na czas, a brak reakcji społecznej umocnił przekonanie, że jest OK. Nie, nie jest i nie było OK. 10 kwietnia to dzień wstydu dla państwa polskiego, ale i dzień pamięci ofiar tej strasznej katastrofy… - stwierdził. - Niestety, wszystko że tak powiem szło bokiem, przez agencję, która okazała się niestaranna - dodał.

Według niego w briefie dla agencji zapisano, że komunikacja Tigera w social media ma być kontrowersyjna. - Natomiast między kontrowersją, a tym co zobaczyłem jest bardzo duża różnica - zaznaczył. - Można być kontrowersyjnym, ale nigdy nie można przekraczać granicy przyzwoitości, dobrego smaku, nie można naruszać narodowych mitów i pamięci ludzi - ocenił.

Na instagrmowym profilu marki od początku br. codziennie zamieszczano po jednym wpisie, zazwyczaj nawiązującym do mniej lub bardziej znanego święta obchodzonego danego dnia. W czwartek rano wszystkie te wpisy nie były już dostępne, zostały tylko wpisy środowe z przeprosinami i potwierdzeniem wpłaty na rzecz „Pomocy dla Powstańców”.

- Zaprzestajemy dotychczasowej formy komunikacji Tigera. Wszystkie posty umieszczone na profilach TT i Instagram zostaną usunięte. Przepraszamy - stwierdzono w opisie tych profili.

Maspex Wadowice w najbliższych dniach przeanalizuje całą procedurę, która zakończyła się tym kryzysem wizerunkowym, i wyciągnie konsekwencje. - W szczegółach trzeba zweryfikować, kto proceduralnie zawinił, bo urządzanie sabatu czarownic, byle tylko szybko rzucić kogoś na pożarcie opinii publicznej jest w mojej opinii niewłaściwe - powiedział Krzysztof Pawiński.

Niektórzy zastanawiali się, czy 500 tys. zł na pomoc powstańcom to odpowiednio duża kwota dla takiej firmy jak Maspex. Zwracano uwagę, że według danych Kantar Media w całym ub.r. wydatki na reklamy Tigera w mediach pozainterentowych wyniosły cennikowo 15,85 mln zł (ta kwota zawiera znaczące rabaty udzielane firmie). - Nigdy bym takiego rachunku (na 500 tys. zł - przyp.) nie zaakceptował, nie podjął takiej decyzji, byłaby całkowicie nieracjonalna i wbrew naszym wartościom. To największy kryzys wizerunkowy w historii naszej firmy - skomentował to prezes firmy

Do Maspexu należy wiele innych marek żywności, m.in. napoje Kubuś, Dr Witt i Tymbark, płatki śniadaniowe i makarony Lubella, ketchupy Kotlin, a także Krakus i Łowicz. Niektórzy internauci nawoływali, żeby teraz bojkotować je wszystkie. Na Twitterze pojawiło się mnóstwo wpisów z tagiem #NiePijeTigera, zawartość puszki tego napoju demonstracyjnie wylał Michał Rachoń w programie „Minęła 20” w TVP Info.

Producent podpadł też organizacjom promującym polskie firmy. - Maspex, właściciel marki Tiger Energy Drink, ponosi pełną odpowiedzialność za tę skandaliczną i żenującą reklamę. Dla nas to szczególnie przykre, bo w stworzonej w Klub Jagielloński aplikacji promującej polskie produkty „Pola” produkty tej grupy są najczęściej skanowane ze wszystkich polskich firm - poinformował serwis Jagiellonski24.pl. - Właśnie pojawiła się informacja, że firma przelała 500 000 zł na Światowy Związek Żołnierzy AK. Doceniamy i dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w wywieranie presji na firmę! - poinformował Klub Jagielloński kilka godzin później.

Z opracowanych przez Politykawsieci.pl danych z narzędzia Monitori wynika, że w środę w sieci pojawiło się 22,5 tys. wzmianek o Tigerze, w większości nawiązujących do wpisów na Instagramie. 95,4 proc. z tych zmianek zamieszczono na portalach społecznościowych, gdzie wywołały 87,8 tys. interakcji, potencjalnie dotarły do 5,33 mln osób, a ich szacowany ekwiwalent reklamowy wyniósł 287,8 tys. dolarów, czyli nieco ponad milion zł.

Liczba wzmianek o Tigerze skokowo wzrosła w południe, kiedy zwrócono uwagę na wpis marki z 1 sierpnia.

 

Dołącz do dyskusji: Prezes Maspexu: wpisy Tigera z 10 kwietnia i Bożego Ciała też mnie zmroziły, agencja okazała się niestaranna

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak
OK. 10 kwietnia to dzień wstydu dla państwa polskiego, ale i dzień pamięci ofiar tej strasznej katastrofy…

Sam jesteś człowieku wstydem dla państwa polskiego.
25 16
odpowiedź
User
albinos
Z Dniem Lotnictwa grubo przegięli, ale Boskie Ciało ;) Czemu nie ?
7 34
odpowiedź
User
asd
OK. 10 kwietnia to dzień wstydu dla państwa polskiego, ale i dzień pamięci ofiar tej strasznej katastrofy…

Sam jesteś człowieku wstydem dla państwa polskiego.


Jest powodem do wstydu, że przez zaniedbania dopuszczono do takiej katastrofy.
25 3
odpowiedź
User
Rek
Prawda jest taka, ze znajomość spontaniczna marki wzrosła. Reklama osiągnęła cel. Podymi przez kilka dni i ucichnie, a sprzedaż wzrośnie. Zakład?

Agencja zadziałała niestandardowo, bo taki miała brief. Tylko w tym kraju mozliwe jest takie święte oburzenie. Gdzie indziej zgarnialiby reklamy. Miało byc kontrowersyjnie to było.
12 29
odpowiedź
User
Walter
to agencja powinna wpłacić kasę w zamian za to, że zatrudnia debili.
Miejmy nadzieję, że stracą klientów i zakończy sie promocja głupoty
26 4
odpowiedź
User
Baleg
Zaraz,zaraz więkoszść zbulwersowanych w życiu nie zrobiłam kampanii która ma takie zasiegi. Po co wielkie halooo... cel został zdobyty, każdy mówi o marce, rozpoznawalność wzrosła i wydaje mi się,że sprzedaż wzrośnie. Skończmy z tym oficjalnym niesmakiem, skoro więkoszść agencji rozważa działania kontrowersyjne bo dziś tylko takimi można zaistnieć.
8 24
odpowiedź
User
DK
Zaraz,zaraz więkoszść zbulwersowanych w życiu nie zrobiłam kampanii która ma takie zasiegi. Po co wielkie halooo... cel został zdobyty, każdy mówi o marce, rozpoznawalność wzrosła i wydaje mi się,że sprzedaż wzrośnie. Skończmy z tym oficjalnym niesmakiem, skoro więkoszść agencji rozważa działania kontrowersyjne bo dziś tylko takimi można zaistnieć.


Nie wierzę że w tej branży pracują sami debile dla których jedynym celem jest zasięg i kasa
32 1
odpowiedź
User
kpt Sowa
Zaraz,zaraz więkoszść zbulwersowanych w życiu nie zrobiłam kampanii która ma takie zasiegi. Po co wielkie halooo... cel został zdobyty, każdy mówi o marce, rozpoznawalność wzrosła i wydaje mi się,że sprzedaż wzrośnie. Skończmy z tym oficjalnym niesmakiem, skoro więkoszść agencji rozważa działania kontrowersyjne bo dziś tylko takimi można zaistnieć.

Weź nasraj na swoją matkę albo dzieciaka i spróbuj też to sprzedać - na pewno znajdziesz podobnych debili do siebie i kilka złotych zarobisz
25 5
odpowiedź
User
kpt Sowa
Prawda jest taka, ze znajomość spontaniczna marki wzrosła. Reklama osiągnęła cel. Podymi przez kilka dni i ucichnie, a sprzedaż wzrośnie. Zakład?

Agencja zadziałała niestandardowo, bo taki miała brief. Tylko w tym kraju mozliwe jest takie święte oburzenie. Gdzie indziej zgarnialiby reklamy. Miało byc kontrowersyjnie to było.


Maspex jako grupa przetrzyma bo niewielu jest świadomych konsumentów mają zresztą mocne marki - ale Tiger jest zaorany. Nie zdobyli tym działaniem klienta a jedynie negatywnie się skojarzyli (na długo - a to wystarczy na śmierć produktu). Nie znam rozkładów grup wiekowo-zawodowych - ale zapewne kierowcy byli mocnym targetem - teraz już nie będą. Jeszcze Orlen i kilku wycofa to z półek i po Tigerze. I dobrze.
26 7
odpowiedź
User
Tiger Michalczewski
A tyle wydali walcząc z Michalczewskim tyle czasu o tę nazwę... Hah, a teraz najlepiej zakopac markę. Zwykła ironia losu czy sprawiedliwość? :)
21 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing