WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

1,6 mln widzów „Naszego nowego domu”. Wysoka oglądalność niedzielnych powtórek

Gorący temat

Jakub Dymek pozywa Codziennik Feministyczny za tekst o gwałcie, chce przeprosin i zadośćuczynienia

2

„Przyjaciółki” ze stabilną widownią. 27,82 mln zł z reklam

2017-11-27 A A A KOMENTARZE: 8 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,95 mln osób, czyli tyle samo ile śledziło pokazywaną rok temu ósmą edycję produkcji. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 27,82 mln zł.

Serial „Przyjaciółki” Serial „Przyjaciółki”

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że dziesiątą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 7 września do 23 listopada br.) śledziło średnio 1,95 mln widzów. Przełożyło się to na 13,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,27 proc. w grupie 16-59.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek serii, pokazany 26 października br. Oglądało go 2,20 mln osób.

Dla porównania, ósmą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 1,96 mln osób, co przekładało się na 13,58 proc. udziału w 4+, 14,04 proc. w 16-49 oraz 14,70 proc. w 16-59. Oznacza to, że widownia produkcji niemal się nie zmieniła.

Wzrost oglądalności produkcji nastąpił względem poprzedniego sezonu, emitowanego wiosną br., który śledziło 1,79 mln widzów (odpowiednio 12,23 proc., 12,95 proc. i 13,73 proc. udziału).

Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVN, nadającego w tym czasie „Milionerów” i „Kuchenne rewolucje”, co przełożyło się na 17,03 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazła się TVP1 („Ojciec Mateusz” oraz „Sprawa dla reportera”; 16,66 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Pierwsza randka” i „Miasto skarbów”; 4,12 proc.).

Polsat był już jednak wiceliderem wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, przegrywając tylko z TVN.

Wpływy z reklam wokół właśnie zakończonego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 27,82 mln zł. Dla porównania, ósmy sezon zarobił z reklam 24,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polsat podjęła decyzję w sprawie kontynuacji produkcji - jedenasty sezon widzowie zobaczą w wiosennej ramówce 2018 roku.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Przyjaciółki, Polsat

Komentarze (8) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia