SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Groupe liderem rynku mediowego w Polsce wg RECMA

Międzynarodowa firma audytorska RECMA opublikowała kolejną edycję najważniejszego raportu o rynku agencji mediowych w Polsce - RECMA Qualitative Evaluation. W badaniu obejmującym blisko dwadzieścia kluczowych parametrów, część mediowa Publicis Groupe (Starcom, Zenith, Spark Foundry), jest zdecydowanym liderem, z 17 pkt. przewagi nad drugą w zestawieniu GroupM (WPP).  

Raport RECMA Qualitative Evaluation obejmuje takie kryteria jak między innymi skuteczność nowo biznesowa, struktura agencji, liczba ekspertów data & analytics, digitalu, content marketingu oraz specjalistów zajmujących się obsługą międzynarodowych klientów, aktywność agencji w nowoczesnych kanałach komunikacji oraz struktura klientów. 

W opublikowanym właśnie raporcie, Publicis Groupe osiągnęła najwyższy w historii wynik - 60 pkt., powiększając przewagę do najbliższej konkurencji GroupM do 17 pkt. W ciągu ostatnich trzech lat Publicis Groupe zwiększył liczbę punktów Quali – Score o 13.

- RECMA Qualitative Evaluation to najpełniejszy i najbardziej przekrojowy raport o rynku agencji mediowych. Audytor po raz kolejny potwierdza w tym zestawieniu, że mamy najmocniejszą pozycję w Polsce. Rozumiemy biznes naszych Klientów, wiemy jakich kompetencji potrzebują, by się dynamicznie rozwijać, wiemy jak komponować zespoły, które wspólnie odpowiedzą na najbardziej skomplikowane wyzwania rynkowe marek, odważnie wchodzimy w nowe obszary, dbamy o jakość relacji z naszymi partnerami i myślę, że to wszystko decyduje o naszym sukcesie. Wielkie gratulacje dla Starcomu, Zenitha i Spark Foundry oraz naszych brandów specjalistycznych Performics, LiquidThread, Yotta i PMX, które codziennie wspierają agencje mediowe – komentuje Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Liderem polskiego rynku agencji mediowych jest Starcom, obecnie ma 23 pkt. i najwyższą ocenę Dominant, drugie miejsce zajmuje Zenith z 22 pkt. również z oceną Dominant. Spark Foundry z 15 pkt. zdobył ocenę High. Największą dynamikę w ostatnim czasie odnotował Zenith, którego zasób punktowy od 2020 r. wzrósł o 9. Agencja prowadzi również w kategorii Vitality z liczbą 13 pkt. i w ciągu ostatniego roku najwyższą, wartościową dynamiką nowobiznesową.

Publicis Groupe jest również liderem rynku mediowego w Polsce pod względem wartości obsługiwanych budżetów. Według opublikowanego w czerwcu raportu RECMA Overall Activity ponad 32 proc. rynku agencyjnego należy do Publicis Groupe.

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe liderem rynku mediowego w Polsce wg RECMA

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
majka n.
Te raporty Recmy to są tyle warte co zeszłoroczny śnieg
odpowiedź
User
jak zwykle
ale trudno zaprzeczyć, że Publicis dobrze sobie radzi w przeciwieństwie do np. Mediabrands
odpowiedź