SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UM i Omnicom Media Group pozyskały najwięcej klientów

Firma badawcza RECMA opublikowała globalny raport „New Biz Balance” za rok 2023. W czołówce agencji, które zdobyły nowych klientów znalazły się: UM (Mediabrands), Heart&Science (Omnicom Group) i OMD (Omnicom Group). 

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Liderem rankingu „New Biz Balance” za rok 2023 została agencja UM (Mediabrands). Wartość pozyskanych w 2023 roku nowych budżetów mediowych do obsługi netto (budżety nowych klientów minus budżety klientów straconych) wyniosła szacunkowo 1,139 mld dolarów. Na drugim miejscu znalazła się spółka Hearts & Science należąca do Omnicom Media Group (1,137 mld  dolarów), a na trzecim – jej siostrzana agencja OMD (885 mln dolarów).  

Dla porównania, w roku 2022 dwaj najlepsi gracze to odpowiednio OMD i Zenith (Publicis Groupe), a na trzecim miejscu uplasowały się Dentsu X i PHD.

RECMA zwróciła uwagę, że w tym globalnym rankingu sieci agencji nie uwzględniono dedykowanych jednostek klienckich na poziomie grupy holdingowej, jak na przykład zwycięstwo Publicis Media w zeszłym roku w zakresie obsługi mediowej Pfizer. Wykluczeni są również klienci, których obsługę dana agencja obroniła - te zostały odzwierciedlone w osobnym „Indeksie sukcesu”.

OMD z największą liczbą nowych klientów

Łącznie dane z trzech ostatnich lat (2021, 2022 i 2023) wskazują, że OMD zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby nowych biznesów, za nim plasują się (odpowiednio) Zenith, Starcom, Spark Foundry i PHD.

W zeszłym roku najwyżej sklasyfikowaną agencją w „Success Index” była agencja Wavemaker należąca do GroupM, a łączna liczba nowych biznesów i obronionych klientów netto wyniosła 2,022 mld dolarów. Na drugim miejscu znalazła się agencja OMD (1,879 mld dolarów). Na trzecim miejscu uplasowały się Starcom & Zenith (1,469 mld dolarów). Pierwszą trójką w 2022 r. były odpowiednio OMD, Zenith i Carat.

Trzy czołowe agencje w rankingu Success Index, łącznie z danymi z ostatnich trzech lat, to Starcom, OMD i Zenith.

Wśród grup liderem Omnicom Media Group

Na poziomie grup reklamowych pierwsze miejsce pod względem liczby nowych transakcji netto w 2023 r. zajęła Omnicom Media Group (2,990 mld dolarów), a za nią uplasowały się Publicis Media (2,954 mld dolarów) i Mediabrands należące do IPG (1,704 mld dolarów). W zeszłym roku w pierwszej trójce znalazły się grupy OMG, Publicis Media i Dentsu.

Zagregowane rankingi grupowe dotyczące nowej działalności netto z trzech lat: Publicis Media (10,660 miliarda dolarów), Omnicom Media Group (6,283 miliarda dolarów) i Mediabrands (1,729 miliarda dolarów).  

Liderami Grupy Sukcesu 2023 są Publicis Media (6 mld  dolarów), Omnicom Media Group (4,640 mld dolarów), Mediabrands (2,728 mld dolarów) i GroupM (2,727 mld dolarów).  

Liderzy grup z trzyletnim łącznym wskaźnikiem sukcesu to: Publicis Media (20,215 miliardów dolarów), Omnicom Media Group (12,222 miliardów dolarów) i GroupM (10,928 dolarów). 

W zeszłym roku największy budżet mediowy należał do koncernu Ferrero - jego wartość to 1,741 mld dolarów. Do współpracy firma wybrała wiele agencji, w tym Dentsu X, Starcom, iProspect, Carat, Zenith i Mindshare. Kolejny pod tym względem budżet należał do firmy Pfizer (1,509 mld dolarów), który wygrała Publicis Media. Przetarg GEICO o wartości 1 mld  dolarów był trzecią co do wielkości transakcją w 2023 roku i trafił pod skrzydła agencji UM (Mediabrands). 

Ponad 34 mld dolarów budżetów w obiegu

RECMA oszacowała, że łączna wartość budżetów mediowych, o które walczyły w 2023 roku agencje mediowe wyniosła 34,1 mld dolarów, z  czego około 11,6 mld dolarów dotyczyła budżetów obronionych przez agencje. Kwota ta była nieco wyższa niż 33,3 mld dolarów w 2022 r., ale o prawie 9 mld dolarów niższa od łącznej kwoty 42,9 miliarda dolarów w 2021 r.  

Trzy najbardziej aktywne przetargowo kategorie w zeszłym roku to: żywność i napoje (6 mld dolarów), handel detaliczny (4,240 mld dolarów) oraz higiena osobista i domowa (3,558 mld dolarów).  

Na Stany Zjednoczone przypadało 39 proc. ubiegłorocznej aktywności przetargowej. Postępowania lokalne stanowiły 63 proc., globalne - 24 proc., zaś te na poziomie regionalnym - 13 proc.  

Dołącz do dyskusji: UM i Omnicom Media Group pozyskały najwięcej klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl