ROZWIŃ

Publicis Groupe liderem rynku mediowego w Polsce wg RECMA

Międzynarodowa firma audytorska RECMA opublikowała kolejną edycję najważniejszego raportu o rynku agencji mediowych w Polsce - RECMA Qualitative Evaluation. W badaniu obejmującym blisko dwadzieścia kluczowych parametrów, część mediowa Publicis Groupe (Starcom, Zenith, Spark Foundry), jest zdecydowanym liderem, z 17 pkt. przewagi nad drugą w zestawieniu GroupM (WPP).

bg
bg
Udostępnij artykuł:
2 komentarze

Raport RECMA Qualitative Evaluation obejmuje takie kryteria jak między innymi skuteczność nowo biznesowa, struktura agencji, liczba ekspertów data & analytics, digitalu, content marketingu oraz specjalistów zajmujących się obsługą międzynarodowych klientów, aktywność agencji w nowoczesnych kanałach komunikacji oraz struktura klientów. 

W opublikowanym właśnie raporcie, Publicis Groupe osiągnęła najwyższy w historii wynik - 60 pkt., powiększając przewagę do najbliższej konkurencji GroupM do 17 pkt. W ciągu ostatnich trzech lat Publicis Groupe zwiększył liczbę punktów Quali – Score o 13.

- RECMA Qualitative Evaluation to najpełniejszy i najbardziej przekrojowy raport o rynku agencji mediowych. Audytor po raz kolejny potwierdza w tym zestawieniu, że mamy najmocniejszą pozycję w Polsce. Rozumiemy biznes naszych Klientów, wiemy jakich kompetencji potrzebują, by się dynamicznie rozwijać, wiemy jak komponować zespoły, które wspólnie odpowiedzą na najbardziej skomplikowane wyzwania rynkowe marek, odważnie wchodzimy w nowe obszary, dbamy o jakość relacji z naszymi partnerami i myślę, że to wszystko decyduje o naszym sukcesie. Wielkie gratulacje dla Starcomu, Zenitha i Spark Foundry oraz naszych brandów specjalistycznych Performics, LiquidThread, Yotta i PMX, które codziennie wspierają agencje mediowe – komentuje Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Liderem polskiego rynku agencji mediowych jest Starcom, obecnie ma 23 pkt. i najwyższą ocenę Dominant, drugie miejsce zajmuje Zenith z 22 pkt. również z oceną Dominant. Spark Foundry z 15 pkt. zdobył ocenę High. Największą dynamikę w ostatnim czasie odnotował Zenith, którego zasób punktowy od 2020 r. wzrósł o 9. Agencja prowadzi również w kategorii Vitality z liczbą 13 pkt. i w ciągu ostatniego roku najwyższą, wartościową dynamiką nowobiznesową.

grafika

Publicis Groupe jest również liderem rynku mediowego w Polsce pod względem wartości obsługiwanych budżetów. Według opublikowanego w czerwcu raportu RECMA Overall Activity ponad 32 proc. rynku agencyjnego należy do Publicis Groupe.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background
Komentarze (2)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów