SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut

W 2017 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 71,5 proc., a tygodniowy - 91 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 266 minut - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 71,5 proc. (21,60 mln osób), po spadku względem poprzedniego roku o 0,5 pkt. proc. (140 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W historii prowadzenia badań radiowych najniższy zasięg radio zanotowało w 2002 roku (było to 70,7 proc.).

W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 91 proc. Polaków (w poprzednim roku było to 92 proc.).

Z informacji przekazanych przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 266 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 4 min.

Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (66,7 proc.), to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (7,4 proc.) oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych (3,3 proc.).

39,7 proc. Polaków słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia. 19,8 proc. osób słucha 2 stacje, 8,1 proc. - 3, a 4 proc. - 4 i więcej.

Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00, a 15.00 (w tym okresie średnio 8,75 mln Polaków słucha radia, a w niektórych kwadransach sumaryczna liczba słuchaczy przekracza 9,2 mln). KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.

KBR informuje, że wysoka słuchalność i tak długi prime-time radiowy pozwala reklamodawcom na budowanie skutecznej komunikacji z klientami i wysokie wskaźniki kampanii - zarówno zasięgi jak i częstotliwość.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w zeszłym roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,8 pkt. proc. Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,2 proc. udziału; spadek o 0,4 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8 proc., w dół o 0,8 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mpo
Zastanawia mnie ta tabelka o zrodle sygnalu radiowego.Dodajac wszystko wychodzi niespelna 78%. A gdzie ponad 1/5 do 100%?
odpowiedź
User
hmmm
Zastanawia mnie ta tabelka o zrodle sygnalu radiowego.Dodajac wszystko wychodzi niespelna 78%. A gdzie ponad 1/5 do 100%?


Przekazy ustne przez znajomych
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Trzecie miejsce Jedynki, to bardzo dobry wynik pomimo, że w radiu misyjnym nie o słupki słuchalności chodzi.
Lewacki RMF jest radiem dla mas. Brak interesujących audycji, grane w kółko te same piosenki, brak pieśni patriotycznych, audycji na żywo też próżno tam szukać. Nawet zapowiadane przez prowadzącego audycję konkursy, są wcześniej nagrane.

Tyle w temacie!
odpowiedź