SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa 23 proc. w górę. Polskie Radio, Eska i RMF FM z największymi wzrostami (TOP 10)

W maju br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 23,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów osiągnęły Jedynka, Trójka, Eska Warszawa i RMF FM, natomiast niewielki spadek zanotowało VOX FM.

Cennikowe wydatki na reklamę radiową (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 404,4 mln zł. To o 76,3 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w całym w I kwartale br. faktyczne inwestycje na reklamę w radiu - według szacunków Starlinka - wzrosły w skali roku o 5,7 proc., do 134,5 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Najsłabszy w historii wynik Jedynki, tracą też RMF FM i Radio ZET, VOX FM mocno do góry

Zdecydowanie największy udział w rynku reklamy radiowej mają RMF FM i Radio ZET. Cennikowe wpływy tych stacji w maju br. wyniosły w sumie 195 mln zł i stanowiły 48,2 proc. przychodów wszystkich rozgłośni, minimalnie więcej niż w maju ub.r. RMF FM w skali roku zyskało pod tym względem 28,4 mln zł (wzrost o 32,4 proc.), a Radio ZET - 9,3 mln zł (13,3 proc. w górę).

Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy reklamowe Jedynki (Polskie Radio) i Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time). Pierwsza stacja zarobiła o 50,5 proc. więcej (wzrost o 3,6 mln zł), a druga - o 37 proc. więcej (wzrost o 1,7 mln zł). Przychody Trójki (Polskie Radio) wzrosły o 29,7 proc. (4,3 mln zł w górę), a TOK FM (Grupa Radiowa Agory) - o 23,8 proc. (1,5 mln zł w górę).

>>> Eska straciła najwięcej wśród sieci radiowych, rosną Złote Przeboje

Kilkuprocentowe wzrosty osiągnęły Eska Poznań i Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory).

Jako jedyna stacja w czołowej dziesiątce spadek zanotowało VOX FM (Grupa Radiowa Time) - zarobiło z reklam minimalnie mniej niż Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2014

RMF FM

87 676 090 zł

116 114 240 zł

Radio ZET

69 633 180 zł

78 914 805 zł

Program III Polskiego Radia

14 509 050 zł

18 820 640 zł

Program I Polskiego Radia

7 090 400 zł

10 669 000 zł

TOK FM

6 288 100 zł

7 783 070 zł

Eska Warszawa

4 527 210 zł

6 199 840 zł

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

5 908 540 zł

5 866 380 zł

Eska Poznań

4 882 140 zł

5 269 972 zł

Eska Wrocław

4 785 058 zł

5 182 836 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

4 631 346 zł

4 989 367 zł

monitorowane stacje razem

328 150 375 zł

404 431 488 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 23 proc. w górę. Polskie Radio, Eska i RMF FM z największymi wzrostami (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl