SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej

W I połowie br. TVN i Polsat cennikowo zarobiły z reklam po kilka procent więcej niż rok wcześniej, a TVP1 i TVP2 - po kilkanaście procent mniej.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w I półroczu TVN zarobił z reklam 9,5 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu wyprzedził Polsat, którego wpływy reklamowe wzrosły o 7,7 proc. Z kolei przychody reklamowe TVP1 zmalały w skali roku o 12,1 proc., a TVP2 - o 16,4 proc.

Wśród pozostałych czołowych kanałów sporo więcej - o 15,2 proc. - z reklam zarobiło Discovery -, a znacznie mniej - o 41,8 proc. - Viva Polska.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych
 I-VI.2012I-VI.2011
TVN1 730 788 105 zł1 580 595 350 zł
Polsat1 671 170 440 zł1 551 832 735 zł
TVP1935 440 150 zł1 064 425 395 zł
TVP2611 294 550 zł731 617 970 zł
AXN206 502 435 zł225 422 760 zł
Discovery186 982 650 zł162 336 370 zł
VIVA Polska184 162 325 zł316 468 110 zł
TV4166 187 855 zł157 325 625 zł
TVN24165 705 271 zł152 358 691 zł


Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w I połowie br. byli czterej główni operatorzy telekomunikacyjni. Przy czym wydatki na reklamę Orange, T-Mobile i Playa zwiększyły w skali roku - odpowiednio o 45,6, 28,2 i 6,2 proc. W przypadku tej pierwszej firmy wiąże się to zapewne z kampanią wspierającą rebranding TP na Orange (przeczytaj o tym więcej). Za to Polkomtel wydał na reklamę telewizyjną 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dużo więcej niż przed rokiem kosztowały kampanie telewizyjne sieci sklepów Biedronka i Lidl.  Obie w swoich reklamach odwoływały się do piłki nożnej - Biedronka jako sponsor naszej reprezentacji (obejrzyj jeden z tych spotów), a Lidl do reklam w czasie Euro zaangażował Jacka Gmocha (posłuchaj jednej z nich).

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
 I-VI.2012I-VI.2011
Orange355 622 988 zł244 266 517 zł
T-Mobile249 372 216 zł194 489 005 zł
Plus184 756 843 zł249 222 763 zł
Play144 424 625 zł135 924 213 zł
Biedronka113 985 585 zł-
Nivea98 863 069 zł80 178 168 zł
Lidl95 048 143 zł-
Knorr94 019 478 zł115 663 537 zł
Dove72 530 982 zł80 116 480 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BYK
Misjonarze tracą na własne zamówienie. Partyjna nomenklatura nie potrafi zarządzać finansami. Umie tylko liczyć na daninę podatników w formie abonamentu. Ale abonamentu nie będzie...!
odpowiedź
User
parkingowy
w zestawieniu za I-VI 2011 powinna pojawić się TP SA - wtedy widać by było, ile TP "dołożyła się" do Orange w 2012
odpowiedź