SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN

W pierwszym tygodniu nowego roku wydatki na reklamy telewizyjne leków i produktów zdrowotnych stanowiły jedną trzecią wartości całego segmentu. Ogółem na reklamy w telewizji przeznaczono cennikowo 182,5 mln zł.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że cennikowe koszty telewizyjnych reklam leków i produktów zdrowotnych wyemitowanych w pierwszym tygodniu stycznia br. wyniosły ponad 60 mln zł. Przypomnijmy, że w tym czasie rozpoczęły się m.in. kampanie Rutinacei Max z Jolantą Kwaśniewską (obejrzyj tę reklamę) i Vigoru (zobacz ten spot).

Producenci żywności na reklamy w telewizji od 2 do 8 stycznia wydali 27 mln zł, a firmy z branży rozrywkowo-kulturalnej - nieco ponad 20 mln zł. Natomiast po kilkanaście milionów złotych przeznaczyły na to firmy telekomunikacyjne i markierzy z sektora finansowego.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-8 stycznia 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
Produkty zdrowotne, leki61 475 862,50 zł33,69
Żywność27 093 374,90 zł14,85
Rozrywka, kultura20 821 883,60 zł11,41
Telekomunikacja15 261 072,00 zł8,36
Finanse12 277 416,90 zł6,73
Środki osobistej pielęgnacji ciała11 857 073,10 zł6,5
Motoryzacja, transport8 171 447,00 zł4,48
Sprzedaż7 562 694,70 zł4,14
Domowe środki czystości5 225 466,50 zł2,86
Usługi4 804 009,00 zł2,63
Produkty dla dzieci4 063 828,00 zł2,23
Wyposażenie domu i biura2 713 708,00 zł1,49
Produkty dla zwierząt479 611,00 zł0,26
Marketing318 915,70 zł0,17
Inne291 186,00 zł0,16
Odzież, obuwie54 300,00 zł0,03
Budownictwo4 600,00 zł0
Razem:182 476 448,90 zł


Spośród stacji telewizyjnych zdecydowanie największe wpływy reklamowe zanotowały TVN i Polsat - po mniej więcej 30 mln zł, co zapewniło im po ponad 16 proc. udziałów w rynku.

STACJAWYDATKIUDZIAŁY w %
TVN30 630 185,00 zł16,79
Polsat29 415 610,00 zł16,12
TVP114 568 345,00 zł7,98
TVP210 044 895,00 zł5,50
AXN5 738 830,00 zł3,14
Discovery5 411 930,00 zł2,97
TV44 318 112,50 zł2,37
TLC4 284 540,00 zł2,35
TVN243 941 363,50 zł2,16
VIVA Polska3 274 540,00 zł1,79
National Geographic2 862 190,00 zł1,57
Discovery World2 783 615,00 zł1,53
Discovery Science2 765 470,00 zł1,52
TVN72 709 990,00 zł1,49
Polsat22 642 882,50 zł1,45
Polo TV2 568 610,00 zł1,41
TVP INFO2 435 240,00 zł1,33
PULS2 287 235,00 zł1,25
Animal Planet2 279 645,00 zł1,25
TVN Style2 145 595,00 zł1,18
Wszystkie stacje:182 476 448,90 zł 


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl