Reklamy coraz większym utrapieniem internautów

Większość internautów uważa, że reklamy online są coraz bardziej natrętne. Rosnąca liczba użytkowników w związku z tym decyduje się na ich blokowanie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania Kantar Millward Brown wynika, że według 71 proc. internautów z USA reklamy w sieci są obecnie bardziej natrętne niż miało to miejsce trzy lata temu.

Podobny odsetek (74 proc.) dostrzega, że w sieci jest teraz więcej reklam, a jeszcze więcej respondentów (79 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że pojawiają się one w większej liczbie miejsc.

grafika

Według firmy eMarketer, jednym z powodów dla których internauci odczuwają obecność większej liczby reklam online jest fakt, że przeznaczają oni więcej czasu na korzystanie z tego medium. Prognoza zakłada, że dorośli Amerykanie spędzą w tym roku średnio 12 godzin i 5 minut w sieci, w porównaniu do 11 godzin i 52 minut w 2015 roku.

Internauci nie pozostają bierni na wszechobecność reklam w sieci. Według eMarketera, w tym roku 3 na 10 amerykańskich użytkowników będzie korzystać z oprogramowania blokującego reklamy.

Z kolei globalne badanie GlobalWebIndex przeprowadzone wśród ponad 39,4 tys. użytkowników korzystających z adblockerów pokazało, że najczęściej robią oni to ponieważ reklamy są zbyt irytujące, zbyt liczne oraz zbyt natrętne.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Retinoidy dla każdego? Odkryj pełnię możliwości od BasicLab Dermocosmetics
Materiał reklamowy

Retinoidy dla każdego? Odkryj pełnię możliwości od BasicLab Dermocosmetics

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów