WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Szefowa „Wiadomości” o braku infomacji nt. WOŚP: nie ma takiego obowiązku, to akcja promowana przez tv komercyjne

Gorący temat

Marcin Wikło: z „Czterech stron” w TVP Info do „Kwadransa politycznego” w TVP1

0

Rekordowy wynik WOŚP pokazuje, że poparcia dla niej nie da się wytępić propagandą (opinie)

2017-03-13 A A A KOMENTARZE: 12 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to dziś zjawisko społeczne. Tegoroczny finał wykazał, że dobre cechy Polaków, którzy w tej akcji uczestniczą nie dały się wytępić propagandą, jedyną słuszną racją stanu i innymi działaniami. Jeśli ktoś indywidualnie nie lubi Orkiestry i nie chce jej zauważać, to jego sprawa, jeśli jednak robi to instytucjonalnie, to działa wbrew zjawisku społecznemu i w końcowym efekcie nie tyle na szkodę Orkiestry, ile na własną - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

fot. akpa fot. akpa

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w trakcie tegorocznego 25. finału zebrała ponad 105 mln zł. W jej dotychczasowej historii to rekord. W wielu mediach, przy informacjach o tegorocznej zbiórce pojawiały się sugestie, że rekord udało się osiągnąć dzięki PiS. M.in. dzięki programowi 500+ - bo ludzie dzięki niemu mają nieco więcej pieniędzy, więc w tym roku mogli na wsparcie WOŚP przeznaczyć więcej niż w latach poprzednich. Można też przypuszczać, że część społeczeństwa bardziej niż dotychczas wspierała akcję - na przekór obecnej ekipie rządzącej, która ostro krytykowała całe przedsięwzięcie. Część samorządów - w przeciwieństwie do lat poprzednich - nie wspierała w tym roku finału WOŚP.

Relacjonowaniem finału nie była zainteresowana Telewizja Polska, dlatego pierwszy raz głównym partnerem imprezy była Grupa TVN. W kanałach TVP finałowi WOŚP poświęcono bardzo mało czasu. Nie wspomniano też nic kilka dni temu, gdy Jerzy Owsiak ogłaszał, ile pieniędzy udało się zebrać podczas tegorocznego finału. Szefowa „Wiadomości” tłumaczyła brak relacji tym, że TVP nie ma obowiązku informowania o akcji promowanej przez stacje komercyjne.

Mimo to osiągnięto rekordowy wynik. Zdaniem ekspertów z agencji PR zdecydowało o tym nie tyle zamieszanie wobec tegorocznego finału, co sama marka WOŚP. Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, uważa, że Wielka Orkiestra to dużo więcej niż sama działalność WOŚP z coroczną kulminacją - zbiórką pieniędzy. - Orkiestra to dziś zjawisko społeczne pokazujące, że w Polakach jest jednak bardzo wiele dobrego, że potrafią kochać bliźnich, myśleć o nich, dzielić się z nimi, choć tak dalece odbiega to od tego co widzimy na co dzień w naszych stosunkach społecznych i tzw. przestrzeni publicznej. Tegoroczna Orkiestra wykazała także, że te dobre cechy nie dały się wytępić propagandą, jedyną słuszną racją stanu i innymi działaniami i w sumie jest to niezwykle pozytywne i optymistyczne na przyszłość - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Czarnowski.

Dodaje, że jeśli ktoś indywidualnie nie lubi Orkiestry i nie chce jej zauważać, to jego sprawa, jeśli jednak robi to instytucjonalnie, to działa wbrew zjawisku społecznemu i w końcowym efekcie nie tyle na szkodę Orkiestry, ile na własną. - Poza tym WOSP od lat robi społecznie to co w innych krajach robią rządy. Choć to smutne, że musimy polegać na społecznej akcji a nie państwowym systemie ochrony zdrowia, to każdy rząd powinien docenić, że jest organizacja, która wykonuje za niego wielką robotę - dodaje Piotr Czarnowski.

Zdaniem Ryszarda Solskiego, CEO i prezesa agencji Solski Communication, tegoroczny świetny wynik jest przede wszystkim efektem rosnącej wrażliwości naszego społeczeństwa i jego coraz większej gotowości do świadczenia na szczytne cele oraz ogromnej popularności WOŚP. - Oczywiście, bardzo ważne jest także odpowiednie rozpropagowanie dorocznych akcji, z pewnością telewizja jest najlepszym kanałem dotarcia, być może więc wsparcie akcji przez TVP zwiększyłoby zasięg akcji i wysokość zebranych środków. Odmowa udzielenia tego wsparcia z pewnością nie przysłużyła się wizerunkowi TVP, a jej tłumaczenie uważam za mocno naciągane. Działaniami stacji konkurencyjnej można tłumaczyć odmowę udziału w akcji komercyjnej, ale nie kampanii społecznej i to wspieranej przez miliony Polaków. Owsiak z pewnością po raz kolejny zyskał, a decydenci w telewizji publicznej okazali swoją małość- podkreśla Ryszard Solski.

Autor: bg

Wiecej informacji: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, WOŚP, Jerzy Owsiak

Komentarze (12) Dodaj komentarz

  1. Pewien Stefan robił kokosy
    wielu lapało się za wlosy
    jak kręcił lody
    z marzeń i wody
    jak ludzie brali
    dawali dawali
    a on myślał sobie
    za wiele sięnie narobię
    ale więcej jużnie zarobię
    jeśli mi ktoś koło pióra
    nie narobi,bo wtedy hurrra.
    Bo wtedy ludzie z przekory,
    wyłożą mająteczek spory
    Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
    już oni tam ich przećwiczą.
    a kaska rośnie i rośnie
    a moje gruszki na sośnie
    czekają czekają czekają...
    a ludzie wciąż dają i dają.
    Jak trzeba będzie koniecznie,
    o kosztach coś powiem bezpiecznie
    no i że przecież efekty,
    a jakież są w kraju defekty,
    że to wszystko z zazdrości,
    a we mnie tyle miłości.
    Pokażcie im, potraficie.
    No wicie, rozumicie.
    Niktn ie jest doskonały,
    a będzie lepszy swiat cały;
    a jeśli nie świat to ty;
    no tylko koniecznie daj mi.
    NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
    nie jest to sprawa ma własna,
    ja się jeszcze dokładam
    zrobicie, jak chcecie,powiadam.

    Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
    No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
    Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.
  2. Pewien Stefan robił kokosy
    wielu lapało się za wlosy
    jak kręcił lody
    z marzeń i wody
    jak ludzie brali
    dawali dawali
    a on myślał sobie
    za wiele sięnie narobię
    ale więcej jużnie zarobię
    jeśli mi ktoś koło pióra
    nie narobi,bo wtedy hurrra.
    Bo wtedy ludzie z przekory,
    wyłożą mająteczek spory
    Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
    już oni tam ich przećwiczą.
    a kaska rośnie i rośnie
    a moje gruszki na sośnie
    czekają czekają czekają...
    a ludzie wciąż dają i dają.
    Jak trzeba będzie koniecznie,
    o kosztach coś powiem bezpiecznie
    no i że przecież efekty,
    a jakież są w kraju defekty,
    że to wszystko z zazdrości,
    a we mnie tyle miłości.
    Pokażcie im, potraficie.
    No wicie, rozumicie.
    Niktn ie jest doskonały,
    a będzie lepszy swiat cały;
    a jeśli nie świat to ty;
    no tylko koniecznie daj mi.
    NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
    nie jest to sprawa ma własna,
    ja się jeszcze dokładam
    zrobicie, jak chcecie,powiadam.

    Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
    No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
    proszę nie wklejać takich obrzydliwych rymowanek o rydzyku, wszak to wzorowy pasterz



    Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.
  3. proszę nie wklejać takich obrzydliwych rymowanek o rydzyku, wszak to wzorowy pasterz


    Pewien Stefan robił kokosy
    wielu lapało się za wlosy
    jak kręcił lody
    z marzeń i wody
    jak ludzie brali
    dawali dawali
    a on myślał sobie
    za wiele sięnie narobię
    ale więcej jużnie zarobię
    jeśli mi ktoś koło pióra
    nie narobi,bo wtedy hurrra.
    Bo wtedy ludzie z przekory,
    wyłożą mająteczek spory
    Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
    już oni tam ich przećwiczą.
    a kaska rośnie i rośnie
    a moje gruszki na sośnie
    czekają czekają czekają...
    a ludzie wciąż dają i dają.
    Jak trzeba będzie koniecznie,
    o kosztach coś powiem bezpiecznie
    no i że przecież efekty,
    a jakież są w kraju defekty,
    że to wszystko z zazdrości,
    a we mnie tyle miłości.
    Pokażcie im, potraficie.
    No wicie, rozumicie.
    Niktn ie jest doskonały,
    a będzie lepszy swiat cały;
    a jeśli nie świat to ty;
    no tylko koniecznie daj mi.
    NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
    nie jest to sprawa ma własna,
    ja się jeszcze dokładam
    zrobicie, jak chcecie,powiadam.

    Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
    No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
    Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej