SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rekordowy wynik WOŚP pokazuje, że poparcia dla niej nie da się wytępić propagandą (opinie)

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to dziś zjawisko społeczne. Tegoroczny finał wykazał, że dobre cechy Polaków, którzy w tej akcji uczestniczą nie dały się wytępić propagandą, jedyną słuszną racją stanu i innymi działaniami. Jeśli ktoś indywidualnie nie lubi Orkiestry i nie chce jej zauważać, to jego sprawa, jeśli jednak robi to instytucjonalnie, to działa wbrew zjawisku społecznemu i w końcowym efekcie nie tyle na szkodę Orkiestry, ile na własną - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

fot. akpa Article

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w trakcie tegorocznego 25. finału zebrała ponad 105 mln zł. W jej dotychczasowej historii to rekord. W wielu mediach, przy informacjach o tegorocznej zbiórce pojawiały się sugestie, że rekord udało się osiągnąć dzięki PiS. M.in. dzięki programowi 500+ - bo ludzie dzięki niemu mają nieco więcej pieniędzy, więc w tym roku mogli na wsparcie WOŚP przeznaczyć więcej niż w latach poprzednich. Można też przypuszczać, że część społeczeństwa bardziej niż dotychczas wspierała akcję - na przekór obecnej ekipie rządzącej, która ostro krytykowała całe przedsięwzięcie. Część samorządów - w przeciwieństwie do lat poprzednich - nie wspierała w tym roku finału WOŚP.

Relacjonowaniem finału nie była zainteresowana Telewizja Polska, dlatego pierwszy raz głównym partnerem imprezy była Grupa TVN. W kanałach TVP finałowi WOŚP poświęcono bardzo mało czasu. Nie wspomniano też nic kilka dni temu, gdy Jerzy Owsiak ogłaszał, ile pieniędzy udało się zebrać podczas tegorocznego finału. Szefowa „Wiadomości” tłumaczyła brak relacji tym, że TVP nie ma obowiązku informowania o akcji promowanej przez stacje komercyjne.

Mimo to osiągnięto rekordowy wynik. Zdaniem ekspertów z agencji PR zdecydowało o tym nie tyle zamieszanie wobec tegorocznego finału, co sama marka WOŚP. Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, uważa, że Wielka Orkiestra to dużo więcej niż sama działalność WOŚP z coroczną kulminacją - zbiórką pieniędzy. - Orkiestra to dziś zjawisko społeczne pokazujące, że w Polakach jest jednak bardzo wiele dobrego, że potrafią kochać bliźnich, myśleć o nich, dzielić się z nimi, choć tak dalece odbiega to od tego co widzimy na co dzień w naszych stosunkach społecznych i tzw. przestrzeni publicznej. Tegoroczna Orkiestra wykazała także, że te dobre cechy nie dały się wytępić propagandą, jedyną słuszną racją stanu i innymi działaniami i w sumie jest to niezwykle pozytywne i optymistyczne na przyszłość - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Czarnowski.

Dodaje, że jeśli ktoś indywidualnie nie lubi Orkiestry i nie chce jej zauważać, to jego sprawa, jeśli jednak robi to instytucjonalnie, to działa wbrew zjawisku społecznemu i w końcowym efekcie nie tyle na szkodę Orkiestry, ile na własną. - Poza tym WOSP od lat robi społecznie to co w innych krajach robią rządy. Choć to smutne, że musimy polegać na społecznej akcji a nie państwowym systemie ochrony zdrowia, to każdy rząd powinien docenić, że jest organizacja, która wykonuje za niego wielką robotę - dodaje Piotr Czarnowski.

Zdaniem Ryszarda Solskiego, CEO i prezesa agencji Solski Communication, tegoroczny świetny wynik jest przede wszystkim efektem rosnącej wrażliwości naszego społeczeństwa i jego coraz większej gotowości do świadczenia na szczytne cele oraz ogromnej popularności WOŚP. - Oczywiście, bardzo ważne jest także odpowiednie rozpropagowanie dorocznych akcji, z pewnością telewizja jest najlepszym kanałem dotarcia, być może więc wsparcie akcji przez TVP zwiększyłoby zasięg akcji i wysokość zebranych środków. Odmowa udzielenia tego wsparcia z pewnością nie przysłużyła się wizerunkowi TVP, a jej tłumaczenie uważam za mocno naciągane. Działaniami stacji konkurencyjnej można tłumaczyć odmowę udziału w akcji komercyjnej, ale nie kampanii społecznej i to wspieranej przez miliony Polaków. Owsiak z pewnością po raz kolejny zyskał, a decydenci w telewizji publicznej okazali swoją małość- podkreśla Ryszard Solski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowy wynik WOŚP pokazuje, że poparcia dla niej nie da się wytępić propagandą (opinie)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
umiarkowany i rozsądny
Co to CEO?

Poza tym nie ma się czym podniecać - publiczna zbiórka na publiczną służbę zdrowia. Przypadek nieznany w cywilizowanych krajach.
25 9
odpowiedź
User
marcin
Co to CEO?

Poza tym nie ma się czym podniecać - publiczna zbiórka na publiczną służbę zdrowia. Przypadek nieznany w cywilizowanych krajach.


Nie mieszkasz w cywilizowanym kraju, więc się nie dziw.
25 11
odpowiedź
User
umiarkowany i rozsądny CEO?
po takich zagraniach TVpis pewnie będzie to tydzień całkowitej porażki wiadomości
10 18
odpowiedź
User
bezaluzji i porównań
Pewien Stefan robił kokosy
wielu lapało się za wlosy
jak kręcił lody
z marzeń i wody
jak ludzie brali
dawali dawali
a on myślał sobie
za wiele sięnie narobię
ale więcej jużnie zarobię
jeśli mi ktoś koło pióra
nie narobi,bo wtedy hurrra.
Bo wtedy ludzie z przekory,
wyłożą mająteczek spory
Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
już oni tam ich przećwiczą.
a kaska rośnie i rośnie
a moje gruszki na sośnie
czekają czekają czekają...
a ludzie wciąż dają i dają.
Jak trzeba będzie koniecznie,
o kosztach coś powiem bezpiecznie
no i że przecież efekty,
a jakież są w kraju defekty,
że to wszystko z zazdrości,
a we mnie tyle miłości.
Pokażcie im, potraficie.
No wicie, rozumicie.
Niktn ie jest doskonały,
a będzie lepszy swiat cały;
a jeśli nie świat to ty;
no tylko koniecznie daj mi.
NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
nie jest to sprawa ma własna,
ja się jeszcze dokładam
zrobicie, jak chcecie,powiadam.

Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.
1 2
odpowiedź
User
Ojciec Mateusz
Pewien Stefan robił kokosy
wielu lapało się za wlosy
jak kręcił lody
z marzeń i wody
jak ludzie brali
dawali dawali
a on myślał sobie
za wiele sięnie narobię
ale więcej jużnie zarobię
jeśli mi ktoś koło pióra
nie narobi,bo wtedy hurrra.
Bo wtedy ludzie z przekory,
wyłożą mająteczek spory
Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
już oni tam ich przećwiczą.
a kaska rośnie i rośnie
a moje gruszki na sośnie
czekają czekają czekają...
a ludzie wciąż dają i dają.
Jak trzeba będzie koniecznie,
o kosztach coś powiem bezpiecznie
no i że przecież efekty,
a jakież są w kraju defekty,
że to wszystko z zazdrości,
a we mnie tyle miłości.
Pokażcie im, potraficie.
No wicie, rozumicie.
Niktn ie jest doskonały,
a będzie lepszy swiat cały;
a jeśli nie świat to ty;
no tylko koniecznie daj mi.
NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
nie jest to sprawa ma własna,
ja się jeszcze dokładam
zrobicie, jak chcecie,powiadam.

Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
proszę nie wklejać takich obrzydliwych rymowanek o rydzyku, wszak to wzorowy pasterz



Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.
1 1
odpowiedź
User
Ojciec Mateusz2
proszę nie wklejać takich obrzydliwych rymowanek o rydzyku, wszak to wzorowy pasterz


Pewien Stefan robił kokosy
wielu lapało się za wlosy
jak kręcił lody
z marzeń i wody
jak ludzie brali
dawali dawali
a on myślał sobie
za wiele sięnie narobię
ale więcej jużnie zarobię
jeśli mi ktoś koło pióra
nie narobi,bo wtedy hurrra.
Bo wtedy ludzie z przekory,
wyłożą mająteczek spory
Więc dobrze,niech plują niech krzyczą
już oni tam ich przećwiczą.
a kaska rośnie i rośnie
a moje gruszki na sośnie
czekają czekają czekają...
a ludzie wciąż dają i dają.
Jak trzeba będzie koniecznie,
o kosztach coś powiem bezpiecznie
no i że przecież efekty,
a jakież są w kraju defekty,
że to wszystko z zazdrości,
a we mnie tyle miłości.
Pokażcie im, potraficie.
No wicie, rozumicie.
Niktn ie jest doskonały,
a będzie lepszy swiat cały;
a jeśli nie świat to ty;
no tylko koniecznie daj mi.
NIe dla mnie nie dla mnie rzecz jasna,
nie jest to sprawa ma własna,
ja się jeszcze dokładam
zrobicie, jak chcecie,powiadam.

Ale jest coś ciekawego w tym, że raz mówimy:a niech gadają, tylko nas umacniają, ich krytyka z dobrym odzewem się spotyka, promocja i pozytywna i negatywna. A z drugiej reagujemy na coś burzymy się.
No wiem,że różne sytuacje, że jeśli są dowody, że działają te mechanizmy i odwieczny dylemat, czy krytykować to,co nam sięnie podoba, wychylimy się,a im wzrośnie.
Dobro jest często bardzo głośno i agresywnie krytykowane. zdaję sobie sprawę. Tylko skąd ono jest i ile w danym zjawisku dobra i zła? a milczeć,gdy ktoś uważa,że powinien reagować? Też jak bardzo różne jest chwalenie się, czy chwalenie akcji, innych, nagłaśnianie efektów. Tak bardzo często potrzebne, przydatne, ważne. Dobro trza nagłaśniać,chwalić, pokazywać ludziom, że jest i gdzie. ale rózne są sposoby, i różne rzeczy, zjawiska,a przez to efekty. Tak jak robienia dobra po cichu. Tu wydawałoby się, same dobre, ale nie jest to takie proste.
4 5
odpowiedź
User
gabi
napisanie o WOŚP, że to akcja promowana przez stacje komercyjne, pokazuje intelektualną i społeczną małość autorki
16 12
odpowiedź
User
ani grosza
Wkrótce cała TVPiS przejdzie do historii - media państwowe należy zlikwidować, bo udowodniły, że są patologią. Tylko pełna likwidacja bez żadnego przejmowania pozwoli raz na zawsze uwolnić się od tej propagandy na koszt społeczeństwa, zresztą o bolszewickich korzeniach.
10 19
odpowiedź
User
ROMAN@PL
ROMAN.@PL
0 1
odpowiedź
User
Kibic
Artykuł cudownie wpisuje się w tzw główny nurt prywatnych mediów, Ale nikt nie chce dodać że fenomen Orkiestry nie jest powielany nigdzie na świecie, ponieważ koszty zebrania 1 zł są tak wysokie że jest to po prostu nie ekonomiczne. Nikt nie chce powiedzieć ile de facto dają na orkiestrę przeciętni obywatele a ile łożą firmy którym się to naj zwyczajnie w świecie opłaca. I to one a nie hojność Polaków decydują czy będzie rekord czy nie. Niechętnie podaje się do informacji że w tzw. 1% gdzie obywatele dobrowolnie bez presji obdarowują instytucje pożytku publicznego swoimi pieniędzmi wspomniany WOSP nie łapie się do pierwszej dziesiątki. Przykładów można by mnożyć. Nikt również nie chce przyznać że działalność Orkiestry bardziej przypomina firmę PR, niż fundację. Warto myśleć, niż bezkrytycznie łykać papkę
6 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing