W październiku br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 182,72 mln odsłon (w tym 22,07 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20:48 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników (kolejną w zestawieniu stronę „Super Expressu” wyprzedził o 1,9 mln) i odsłon (miał ich ponad trzy razy więcej niż witryna „SE” oraz ok. pięć razy więcej niż Wyborcza.pl i Przegladsportowy.pl). Natomiast wielokrotnie więcej czasu średnio spędzają na tych stronach użytkownicy serwisów dzienników gospodarczych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - godzinę i 23:59 minuty, oraz „Parkietu” (Gremi Business Communication) - 51:24 minuty. Na tym ostatnim przeciętny użytkownik wykonał 39,1 odsłon, na stronie „Faktu” - 36,5, a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 19,7.

Jednocześnie Fakt.pl w październiku umocnił się na pozycji piątego pod względem popularności portalu ogólnotematycznego, dystansując o2.pl (które miało 3,37 mln użytkowników i 668,2 mln odsłon, przy czym mniej więcej trzy czwarte ruchu zapewnia mu poczta mailowa - zobacz szczegóły) oraz TVN24.pl (3,69 mln użytkowników i 126,4 mln odsłon).
Rywalizację m.in. tych trzech serwisów o miejsce za „wielką czwórką” portali (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) opisywaliśmy na początku grudnia.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##
Serwis „Super Expressu” (Murator) jest wiceliderem zarówno pod względem liczby użytkowników (3,12 mln w październiku), jak i odsłon (51,32 mln). Przy czym przeciętny odwiedzający spędził na nim tylko 9:06 minuty, a w całym zestawieniu krótszy średni czas na użytkownika zanotowały tylko Gazetaprawna.pl (5:29 minuty) i Polskatimes.pl (4:15 minuty).

„Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) mają w internecie po dwa rodzaje serwisów: ogólnotematyczne (odpowiednio: Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz gospodarcze (Wyborcza.biz, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl). W obu przypadkach popularniejsza jest witryna ogólnotematyczna - w październiku Wyborcza.pl miała 2,82 mln użytkowników i 36,77 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,57 mln użytkowników i 17,86 mln odsłon, natomiast Dziennik.pl mimo 165 tys. odwiedzających mniej niż Gazetaprawna.pl zanotował ponad dwa razy więcej odsłon i dwukrotnie dłuższy czas przypadający na średniego użytkownika.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-sprzedaz-super-expressu-i-parkietu-gazeta-polska-codziennie-ponizej-20-tys-egz ##
Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

W skali roku bardzo duże wzrosty osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 2,52 mln użytkowników i 127,4 mln odsłon (to aż 101,7 i 230,5 proc. w górę), a średni czas spędzany przez odwiedzającego wydłużył się o 7:05 minuty (51,6 proc. w górę). Z kolei Przegladsportowy.pl zanotował ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 mln, czyli o 240 proc.) i prawie trzykrotnie więcej odsłon (16,73 mln, czyli 160 proc. w górę), przy niewielkim spadku średniego czasu (o 16 sekund, czyli 1,6 proc.).
Serwis „Super Expressu” zyskał w skali roku 148,8 tys. użytkowników (5 proc. w górę) i 22,76 mln odsłon (79,7 proc. w górę), a przeciętny czas spędzany przez użytkownika wydłużył się o 2:37 minuty (czyli o 40,3 proc.).
Wyborcza.pl co prawda miała o 382,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 15,7 proc. w górę), ale zanotowała o 1,72 mln odsłon mniej (4,5 proc. w dół), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego zmalał o 4:50 minuty (czyli o 23,6 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 85,9 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon (to spadki o 5,2 i 8,8 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 15 sekund (czyli o 1,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacy-internauci-odwiedzaja-serwisy-faktu-super-expressu-i-gazety-wyborczej-analiza ##
W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Procentowo największe zanotowały Polskatimes.pl (Polskapresse) - o 85,2 tys. użytkowników i 503,1 tys. odsłon, czyli o 18,5 i 17,9 proc. - oraz Parkiet.com (Gremi Business Communication) - o 17,3 tys. użytkowników, 2,03 mln odsłon i 21:45 minuty na użytkownika (to spadki o 15,3, 35,1 i 29,7 proc.). Za to Forsal.pl zyskał 17,1 tys. użytkowników i 443,1 tys. odsłon (to wzrosty o 6,1 i 16 proc.).
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku
Serwis „Faktu” po raz pierwszy przekroczył poziom 3 mln użytkowników w styczniu br., a poziom 100 mln odsłon - w lutym. W czerwcu miał już 3,52 mln odwiedzających, a w lipcu, sierpniu i wrześniu - 4-4,1 mln odwiedzających i 119-133 mln odsłon.

Kolejny skok odwiedzalności nastąpił w październiku: serwis zyskał w skali miesiąca 872,7 tys. użytkowników i 52,5 mln odsłon. Wynika to m.in. z promowania treści z witryny na nowej odsłonie strony głównej Onetu (przeczytaj o niej więcej).
Przypomnijmy, że w listopadzie ub.r. Fakt.pl został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji, inspirowanej witryną Bild.de (zobacz szczegóły).
Witryna „Faktu” to kolejna strona tytułu prasowego Ringier Axel Springer Polska zyskująca dzięki integracji z Onetem. Podobnie duży wzrost w ostatnich miesiącach zanotował serwis „Newsweeka” (co opisywaliśmy niedawno, analizując wyniki stron wszystkich tygodników opinii), a także witryna „Przeglądu Sportowego”, co opisujemy poniżej.
Na Fakt.pl w br. każdy użytkownik spędzał miesięcznie średnio 18-21 minut.
Witryna „Super Expressu” przez cały rok notowała stabilne wyniki: 2,7-3,1 mln użytkowników, 25-35 mln odsłon oraz 6-7 minut spędzane przez przeciętnego użytkownika miesięcznie.

W październiku br. wyraźnie podskoczyła liczba odsłon (do 51,3 mln) i średni czas na użytkownika (do 9:06 minuty).
Na Wyborcza.pl, tak samo jak innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego br. obowiązuje płatny dostęp do treści, pozwalający we wszystkich serwisach przeczytać za darmo tylko 10 tekstów w ciągu miesiąca (do końca września br. tę ofertę wykupiło 21,2 tys. użytkowników - zobacz szczegóły).
Wprowadzenie paywalla nie wpłynęło mocno na odwiedzalność Wyborcza.pl. W lipcu i październiku br. serwis miał po 2,8 mln użytkowników, tak samo jak w styczniu br., natomiast liczba odsłon w kolejnych miesiącach br. wynosiła 30-41 mln.
Zmalał natomiast średni czas spędzany na stronie. W ub.r. i styczniu br. ten wskaźnik wynosił ok. 20 minut (rekordowe 27:49 minuty było w marcu ub.r.), natomiast od kwietnia br. - ok 16 minut.

Serwis „Przeglądu Sportowego” stabilne wzrosty notował do maja br., kiedy miał o 285,6 tys. użytkowników i dwa razy więcej odsłon niż w październiku ub.r. Potem nastąpił skok odwiedzalności - w czerwcu, kiedy rozgrywane były piłkarskie mistrzostwa świata, witryna dwa razy więcej użytkowników i o dwie trzecie więcej odsłon niż w maju. W kolejnych miesiącach odwiedzalność strony utrzymała się na poziomie z czerwca - 1,6-1,7 mln użytkowników i ok. 30 mln odsłon.
Wyborcza.biz rekordową jak dotąd odwiedzalność osiągnęła w styczniu br. W kolejnych miesiącach serwis miał po 200-300 tys. mniej użytkowników i 3-6 mln mniej odsłon, a średni czas spędzany miesięcznie przez odwiedzającego wynosił zazwyczaj 13-15 minut, wobec 15-16 na przełomie ub. i br.











