Rozgłośnie radiowe we wrześniu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 347,4 mln zł, o 80,9 mln zł więcej niż przed rokiem - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 30,35 proc.
Tymczasem według szacunków Starlinka rzeczywiste wydatki na reklamę radiową w całej I połowie br. wyniosły 262,1 mln zł, o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
We wrześniu największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowało - będące liderem - radio RMF FM. Jego przychody były o 41,3 mln zł wyższe niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 59 proc. Radio ZET zarobiło więcej o 12,3 proc. (czyli o 27,2 proc.), Trójka (Polskie Radio) - o 3,4 mln zł (to 25,3 proc. w górę), a TOK FM (Agora) - o 1,56 mln zł (czyli o 35,7 proc.).

Cennikowe przychody reklamowe stacji Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zwiększyły się w skali roku o 749 tys. zł (to wzrost o 20,5 proc.), a Eski Rock i Eski Poznań - po 633 tys. zł (to o 13,2 i 15,4 proc. więcej niż przed rokiem).
Jako jedyna rozgłośnia z czołowej dziesiątki spadek wpływów reklamowych zanotowała Jedynka (Polskie Radio). Jej cennikowe wpływy zmalały w skali roku o 1,35 mln zł, czyli o 16,6 proc.











