WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Małysz i Lewandowski najpopularniejszymi polskimi sportowcami, najbardziej irytują Szpilka i Janowicz

Robert Lewandowski razem z Group One uruchamiają dom mediowy RL Media

2017-10-03 A A A KOMENTARZE: 9 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Firma Roberta Lewandowskiego kupiła 49 proc. udziałów w domu mediowym RL Media uruchomionym przez holding marketingowy Group One (obejmujący m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media). RL Media ma obsługiwać wszystkie działania marketingowe oparte na wizerunku Lewandowskiego.

Od lewej: Maciej Hutyra, Marek Żołędziowski, Robert Lewandowski, Jakub Potrzebowski i Kamil Wiszowaty Od lewej: Maciej Hutyra, Marek Żołędziowski, Robert Lewandowski, Jakub Potrzebowski i Kamil Wiszowaty

Na początku RL Media ma zarządzać kampaniami marketingowymi we wszystkich krajach europejskich opartymi na wizerunku Roberta i Anny Lewandowskich. Do zadań firmy będzie należało przede wszystkim planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta Lewandowskiego (zarówno kariery sportowej, jak i aktywności biznesowej) oraz Anny Lewandowskiej (w zakresie zdrowia, diety i aktywności fizycznej). Spółka zamierza obsługiwać w takim zakresie także innych znanych sportowców oraz pozostałych celebrytów.

Zespołem RL Media zarządzać będzie Kamil Wiszowaty, dyrektor zarządzający Value Media. Firma będzie funkcjonowała w ramach struktur Group One.

RL Media ma zapewnić spójność działań marketingowych z Robertem Lewandowskim

Robert Lewandowski od kilku lat występuje w reklamach wielu marek. Szczytowy okres takich aktywności nastąpił wiosną ub.r., kiedy przed Euro 2016 wizerunek Lewandowskiego intensywnie wykorzystywali także sponsorzy piłkarskiej reprezentacji Polski. Kolejna taka kulminacja nastąpi zapewne wiosną przyszłego roku, przed mistrzostwami świata w Rosji.

Część kampanii z udziałem Roberta Lewandowskiego ma zasięg międzynarodowy. Od ponad dwóch lat piłkarz jest ambasadorem reklamowym Huawei w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Natomiast od wiosny ub.r. Lewandowski w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej promuje szampon head&shoulders, jesienią ub.r. razem z nim w kampanii wystąpiła Anna Lewandowska.

- Przy ogromnej skali komunikacji, w przypadku Roberta Lewandowskiego obejmującej często kilkanaście czy kilkadziesiąt rynków, kluczowe jest zachowanie spójności wizerunku. A jednocześnie zaplanowanie aktywności tak, by nie kanibalizowały się nawzajem (np. emisje w tym samym czasie, zbyt podobne formaty) i by partnerzy maksymalnie korzystali wizerunkowo na współpracy - wyjaśnia RL Media w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

RL Media to druga po Stor9_ agencja marketingowa Roberta Lewandowskiego

W połowie br. Robert Lewandowski razem ze swoim współpracownikiem Tomaszem Zawiślakiem uruchomił agencję Stor9_, która zajmuje się głównie strategią komunikacji Anny i Roberta Lewandowskich. Obecnie Stor9_ i RL Media mają zapewniać kompleksową obsługę marketingową piłkarza. - Dzięki nim powstanie pierwsza na polskim rynku organizacja łącząca obszary konsultingu, komunikacji i produkcji kontentu skierowanego do osób publicznych oraz zakupu i planowania mediów - zapowiada Lewandowski.

- Anna i Robert to dzisiaj jedne z najsilniejszych polskich „marek”. W ich przypadku chęć wpływu na sposób kreowania własnego wizerunku to oczywisty przejaw biznesowej dojrzałości. Dziś nie da się planować naprawdę skutecznych kampanii, a jednocześnie oddzielać kreację od mediów. RL Media jest więc kolejnym naturalnym ruchem po stworzeniu Stor9_ - dodaje Marek Żołędziowski, prezes Group One.

- Dzięki współpracy z Group One, do „szatni” Lewandowskich dołącza najlepszy zespół specjalistów mediowych na rynku – spółka korzystać będzie z know how całej naszej grupy. Łączy nas przekonanie, że przyszłość należy do mediów digitalowych i wygrają Ci, którzy tam będą najsilniejsi. Pracujemy dla wielkich międzynarodowych i polskich marek. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować Ani i Robertowi międzynarodowy zasięg i standard serwisu, a jednocześnie indywidualne i jakościowe podejście sterowane z Warszawy - zapewnia Żołędziowski.

Do Group One należą m.in. agencje reklamowe Change/Serviceplan i Gong, agencja marketingu internetowego SalesTube oraz dom mediowy Value Media. Pod koniec ub.r. 25 proc. udziałów firmy kupił niemiecki koncern marketingowy Serviceplan. W ub.r. Group One zanotowała 320 mln zł wpływów ze sprzedaży, a w br. planuje osiągnąć ponad 400 mln zł.

RL Media i Stor9_ będą działały niezależnie, realizując strategie rozwoju oraz założenia komunikacyjne. Podmioty nie są powiązane kapitałowo.

- Nowe technologie i media, to dziś nie tylko ciekawy, ale po prostu jeden z najbardziej dynamicznie rosnących sektorów inwestycyjnych. W przypadku Stor9_ czy RL Media szczególnie cieszy mnie fakt, że możemy w Polsce rozwijać biznes na międzynarodowym poziomie. Jeśli mogę budować komunikacyjną machinę stąd, z Polski, to idealnie. Mamy na rynku doskonałych ludzi, a rozwój innowacyjnych przedsięwzięć jest ważny dla kraju - podsumowuje Robert Lewandowski.

Autor: tw

Wiecej informacji: Robert Lewandowski, Group One, Marek Żołędziowski

Komentarze (9) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia