SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie rozpoznawalność sponsorów esportu, liderem Intel

Z 63 proc. do 76 proc. wzrosła w skali roku rozpoznawalność marek sponsorujących esport. Najbardziej znaną z tej aktywności firmą jest Intel, który daleko w tyle zostawia telekomy (T-Mobile, Play) - pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia.

7 proc. Polaków bardzo interesuje się esportem. Dla porównania, żużlem i sztukami walki mocno interesuje się 8 proc. badanych , biegami narciarskimi i tenisem po 9 proc., pływaniem 6 proc.

Najbardziej znanym sponsorem jest Intel (znajomość spontaniczna na poziomie 21 proc. - wzrost z 16 proc. w 2018 roku). Drugim jest T-Mobile (8 proc. versus 7 proc. w 2018) oraz Play (7 proc. versus 6 proc. w 2018).

Sponsorzy spoza pierwszej piątki wskazywani byli przez 5 proc. i mniej badanych.

42 proc. odbiorców esportu uważa produkty i usługi rekomendowane przez ich ulubionych graczy czy drużyny za lepszej jakości i deklaruje, że chętniej je kupuje. Osoby z młodszej grupy wiekowej (25-29 lat) przyznają, że śledzą, jakie marki sponsorują ich ulubionych graczy czy drużyny.

– Sponsoring esportu jest cały czas obszarem w dużej mierze niezagospodarowanym, chociaż drzemie w nim duży potencjał. Jedną z przyczyn jest z pewnością brak świadomości, czym esport jest, kto jest jego odbiorcą i tym samym dosyć stereotypowe podejście do tego zagadnienia. Marki, które już dostrzegły ten potencjał zyskują, nawet jeśli niedużo, ale systematycznie na znajomości spontanicznej – komentuje Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia.

Badanie „Polski odbiorca esportu” zostało wykonane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1000 osób, w wieku 13-50 lat, które w ciągu ostatnich 2 miesięcy oglądały transmisję z wydarzenia esportowego, bądź brały udział w takim wydarzeniu. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rozpoznawalność sponsorów esportu, liderem Intel

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polsa kontra reszta świata
Wszystko fajnie, ale rozwój tego zjawiska w Polsce w porównaniu do reszty świata to żart. Dzieciaki wyzywające się publicznie, niepoważni właściciele drużyn, niska jakość usług. Absolutne zero pewności czy kontrakt zostanie zrealizowany. Z perspektywy sponsorów: dramat.
odpowiedź