WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Twój Styl” liderem sprzedaży czasopism luksusowych w maju, niemal wszystkie tytuły na minusie

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w I półroczu (sprzedaż e-wydań dzienników)

2017-08-12 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszym półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w I półroczu (sprzedaż e-wydań dzienników)

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszym półroczu 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 455 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,61 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 533 egz., o 1,44 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,32 proc. do 3 017 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 16,11 proc. do 177 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu uplasował się na ósmej lokacie.

Tylko jeden dziennik w pierwszym półroczu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku zmalał o 13,78 proc. i wyniósł 607 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 795 egz., po spadku o 31,52 proc.

Drugi był „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 717 egz., po wzroście o 45,73 proc.

Podium, po awansie z 6. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 51,85 proc. do 615 egz.

Z 11. na 4. lokatę awansowała „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 592 egz., po wzroście o 202,04 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 53,77 proc. do 49 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 21.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor: mk

Wiecej informacji: Rzeczpospolita, Echo Dnia, e-wydania, e-wydania dzienników, zkdp

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej