“Sekrety Nauki” - nowe pismo od G+J Polska

“Sekrety Nauki” to nowy miesięcznik popularnonaukowy, który 19 września br. wprowadzi na rynek wydawnictwo G+J Polska. Pismo przygotowywane przez redakcję “Focusa” ma mieć lżejszy charakter.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- “Sekrety Nauki” to magazyn, który będzie dostarczał głównie rozrywki, następnie edukował i służył jako źródło rzetelnych informacji, do których przyzwyczajeni są nasi czytelnicy. Chcemy pozycjonować tytuł w segmencie popularno-naukowym, ale nadawać mu lżejszą formułę, która przyciągnie młodszego odbiorcę - mówi Agata Materkowska, wydawca tytułów popularnonaukowych w G+J Polska.

Pierwszy numer “Sekretów Nauki” będzie wydaniem w całości poświęconym terroryzmowi. Począwszy od drugiego numeru (ukaże się 17 października). materiały w magazynie będą podzielone na działy: “Sekrety technologii”, “Sekrety motoryzacji”, “Sekrety człowieka”, “Sekrety cywilizacji”, “Niesamowita historia”, “Sekrety seksu”, “Sekrety medycyny”, “Sekrety przyrody”, “Zadziwiający świat” oraz “Fakty i mity”. Każdy dział będzie otwierała sekcja: pytania i odpowiedzi.  Na łamach pisma znajdzie się dużo nowinek i aktualnych treści opisanych w krótkich formach tekstowych, opatrzonych infografikami i zdjęciami. Partnerem pisma jest kanał Discovery Channel.

Magazyn “Sekrety Nauki” liczyć będzie 76 stron, jego cena wyniesie 4,99 zł, a nakład - 190 tys. egz. Wydawca nie ujawnia zakładanej sprzedaży. Tytułem kieruje Michał Wójcik, redaktor naczelny miesięcznika “Focus”, a pismo przygotowuje dedykowany zespół z redakcji “Focusa”.

grafika

W segmencie tytułów popularnonaukowych robi się coraz ciaśniej. W lipcu br. do sprzedaży trafił miesięcznik “Świat Wiedzy”, wydawany na niemieckiej licencji przez Wydawnictwo Bauer. Jego pierwszy numer - także kosztujący 4,99 zł - sprzedał się w  liczbie 135 tys. egz. z nakładu wynoszącego 200 tys. (dane własne wydawcy). Drugie wydanie miało już nakład na poziomie 240 tys. i sprzedało się - według prognoz - w liczbie 162 tys. egz. (więcej na ten temat). Czy wydanie “Sekretów Nauki” to reakcja na sukces “Świata Wiedzy”? - Te działania wynikają z realizowania długofalowej strategii rozwoju marki “Focus”. W ramach planów na 2011 rok potrzebowaliśmy dopełnienia czego wynikiem są “Sekrety Nauki” - tłumaczy w rozmowie z nami Materkowska. Jak dodaje, wydawcę do stworzenia pisma zachęciły bardzo dobre wyniki magazynów z grupy “Focusa”. - W pierwszym półroczu suma ich średnich sprzedaży wyniosła ok. 220 tys. egz. (dane łączne wszystkich tytułów pod marką “Focus” - przyp.), co stanowi blisko 10 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu z ub.r - mówi Materkowska.

“Sekrety Nauki” promowane będą na antenie Discovery Channel (billboardy sponsorskie), Radia ZET, tytułów G+J, internetu (wp.pl, onet.pl, portale G+J) i w punktach sprzedaży prasy. Działania przygotował we własnym zakresie dział marketingu wydawcy.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów