SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy jest niezmiennie Fakt.pl, wyprzedzający witryny Wyborcza.pl i SE.pl. Fakt.pl, podobnie jak Przeglądsportowy.pl, osiągnął duży wzrost odwiedzalności w ub.r., natomiast spore spadki zanotowały Wyborcza.biz i Polskatimes.pl.

W grudniu ub.r. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,18 mln użytkowników, którzy wykonali 132,5 mln odsłon (w tym 26,7 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich we wszystkich tych wskaźnikach z wyjątkiem przeciętnego czasu korzystania. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - w grudniu zanotował ich po trzy-cztery razy więcej niż kolejne w zestawieniu Wyborcza.pl (Agora), SE.pl (ZPR Media) i Przeglądsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) mające odpowiednio: 36,2 mln, 34,4 mln i 29,1 mln odsłon. Ponadto miał o 1,6 mln użytkowników więcej niż Wyborcza.pl (to 38,1 proc. więcej) i o 1,8 mln niż SE.pl (43,1 proc. więcej).

Z kolei zdecydowanie najmocniej odwiedzających przyciągają serwisy dwóch dzienników ekonomicznych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał w grudniu ub.r. przez godzinę i 27:47 minuty, a z drugiego - przez godzinę i 10:32 minuty.

Za to zdecydowanie więcej użytkowników niż PB.pl i Parkiet.com mają trzy inne witryny prasowe o profilu gospodarczym: Wyborcza.biz (Agora) - 1,45 mln w grudniu, Gazetaprawna.pl. (Infor Biznes) - 1,25 mln, oraz Rp.pl (Gremi Business Communication) - 1,24 mln.

Z „Gazetą Wyborczą” są związane dwa serwisy ujęte w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl).

Strona „Naszego Dziennika” jako jedyna w rankingu nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani ile czasu spędzają na niej internauci.

Serwisy dzienników ogólnopolskich w grudniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

4 183 487

132 521 020

26 717 224

00:19:07

19,44%

wyborcza.pl

2 587 107

36 225 285

6 218 792

00:17:49

12,02%

se.pl

2 380 241

34 388 067

6 261 864

00:07:49

11,06%

przegladsportowy.pl

1 497 055

29 055 725

6 414 412

00:17:52

6,96%

wyborcza.biz

1 448 384

15 638 204

2 984 947

00:14:24

6,73%

gazetaprawna.pl

1 252 577

7 570 082

1 061 076

00:05:18

5,82%

rp.pl

1 236 373

16 479 253

1 513 971

00:10:29

5,75%

dziennik.pl

927 053

14 545 756

1 816 371

00:10:56

4,31%

polskatimes.pl

404 615

2 509 640

442 440

00:03:14

1,88%

forsal.pl

355 246

3 509 249

495 824

00:07:17

1,65%

pb.pl

339 236

9 055 037

768 569

01:27:47

1,58%

naszdziennik.pl

122 230

-

-

-

0,57%

parkiet.com

89 128

6 565 226

471 268

01:10:32

0,41%


W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 1,39 mln użytkowników, 58,22 mln odsłon i 5:40 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 49,9, 78,3 i 42,1 proc. w górę), a drugi - 1,12 mln użytkowników i 20,61 mln odsłon (to wyniki trzy razy wyższe niż rok wcześniej), przy spadku średniego czasu przypadającego na użytkownika o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).

Jak już informowaliśmy, duże wzrosty zanotowały też strony internetowe innych tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska (zobacz szczegóły), co menedżerowie wydawnictwa tłumaczyli nam m.in. konsolidacją internetowych i prasowych zespołów i procesów redakcyjnych, większą liczbą treści wideo oraz promowaniem witryn na portalach społecznościowych i stronie głównej Onetu (przeczytaj te komentarze).

Wyborcza.pl zyskała w skali roku 195,1 tys. użytkowników i 791,3 tys. odsłon (to 8,1 i 2,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 1:37 minuty (8,3 proc. w dół), dzięki czemu wyprzedziła SE.pl, który miał o 302,4 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (11,3 proc. w dół), chociaż zanotował o 9,55 mln odsłon i 1:35 minuty na każdego użytkownika więcej (38,4 i 25,4 proc. w górę).

Przypomnijmy, że na Wyborcza.pl, tak samo jak wszystkich innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego ub.r. obowiązuje system płatnego dostępu do treści pozwalający czytać za darmo tylko 10 tekstów miesięcznie (na koniec ub.r. sprzedano 54,9 tys. płatnych prenumerat).

Spadek odwiedzalności, wynikający zapewne m.in. z wprowadzenia tego płatnego dostępu do treści, zanotowała Wyborcza.biz, która w grudniu ub.r. miała o 126,4 tys. użytkowników, 4,32 mln odsłon i 1:43 minuty średniego czasu korzystania mniej niż rok wcześniej (to 8, 21,6 i 10,6 proc. w dół).

Wzrosty osiągnęły za to znajdujące się na dalszych pozycjach serwisy gospodarcze - Gazetaprawna.pl zyskała 256,9 tys. użytkowników i 1,31 mln odsłon (25,8 i 21 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzanego na stronie o 29 sekund (czyli 8,3 proc.), a Rp.pl (która pod koniec roku zaczęła udostępniać swoją nową wersję, wprowadzoną definitywnie miesiąc temu) zyskała 30,3 tys. użytkowników, 2,29 mln odsłon i 29 sekund przypadające na użytkownika (to wzrosty o 2,5, 16,2 i 4,8 proc.).

W dalszej części rankingu sporo straciła witryna Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 31 tys. użytkowników, 209,4 tys. odsłon i 38 sekund na użytkownika (to spadki o 7,1, 7,7 i 16,4 proc.), natomiast Forsal.pl zyskał 81,9 tys. użytkowników i 1,12 mln odsłon (to 30 i 46,7 proc. w górę).

Serwisy dzienników ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

grudzień 2014

grudzień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

4 183 487

132 521 020

00:19:07

2 791 334

74 303 309

00:13:27

wyborcza.pl

2 587 107

36 225 285

00:17:49

2 392 013

35 434 008

00:19:26

se.pl

2 380 241

34 388 067

00:07:49

2 682 611

24 840 926

00:06:14

przegladsportowy.pl

1 497 055

29 055 725

00:17:52

377 113

8 446 032

00:19:29

wyborcza.biz

1 448 384

15 638 204

00:14:24

1 574 774

19 954 261

00:16:07

gazetaprawna.pl

1 252 577

7 570 082

00:05:18

995 671

6 256 182

00:05:47

rp.pl

1 236 373

16 479 253

00:10:29

1 206 107

14 183 592

00:10:00

dziennik.pl

927 053

14 545 756

00:10:56

935 935

14 588 461

00:10:44

polskatimes.pl

404 615

2 509 640

00:03:14

435 629

2 719 045

00:03:52

forsal.pl

355 246

3 509 249

00:07:17

273 315

2 392 082

00:07:35

pb.pl

339 236

9 055 037

01:27:47

371 600

7 424 316

01:31:16

naszdziennik.pl

122 230

-

-

131 673

-

-

parkiet.com

89 128

6 565 226

01:10:32

117 352

4 501 556

00:56:29

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki serwisów „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Przeglądu Sportowego” w 2014 roku

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl