Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl

Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy jest niezmiennie Fakt.pl, wyprzedzający witryny Wyborcza.pl i SE.pl. Fakt.pl, podobnie jak Przeglądsportowy.pl, osiągnął duży wzrost odwiedzalności w ub.r., natomiast spore spadki zanotowały Wyborcza.biz i Polskatimes.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl

W grudniu ub.r. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,18 mln użytkowników, którzy wykonali 132,5 mln odsłon (w tym 26,7 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich we wszystkich tych wskaźnikach z wyjątkiem przeciętnego czasu korzystania. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - w grudniu zanotował ich po trzy-cztery razy więcej niż kolejne w zestawieniu Wyborcza.pl (Agora), SE.pl (ZPR Media) i Przeglądsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) mające odpowiednio: 36,2 mln, 34,4 mln i 29,1 mln odsłon. Ponadto miał o 1,6 mln użytkowników więcej niż Wyborcza.pl (to 38,1 proc. więcej) i o 1,8 mln niż SE.pl (43,1 proc. więcej).

Z kolei zdecydowanie najmocniej odwiedzających przyciągają serwisy dwóch dzienników ekonomicznych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał w grudniu ub.r. przez godzinę i 27:47 minuty, a z drugiego - przez godzinę i 10:32 minuty.

Za to zdecydowanie więcej użytkowników niż PB.pl i Parkiet.com mają trzy inne witryny prasowe o profilu gospodarczym: Wyborcza.biz (Agora) - 1,45 mln w grudniu, Gazetaprawna.pl. (Infor Biznes) - 1,25 mln, oraz Rp.pl (Gremi Business Communication) - 1,24 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-rzeczpospolita-i-parkiet-zyskaly-czytelnikow-przeglad-sportowy-najbardziej-w-dol ##

Z „Gazetą Wyborczą” są związane dwa serwisy ujęte w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl).

Strona „Naszego Dziennika” jako jedyna w rankingu nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani ile czasu spędzają na niej internauci.

W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 1,39 mln użytkowników, 58,22 mln odsłon i 5:40 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 49,9, 78,3 i 42,1 proc. w górę), a drugi - 1,12 mln użytkowników i 20,61 mln odsłon (to wyniki trzy razy wyższe niż rok wcześniej), przy spadku średniego czasu przypadającego na użytkownika o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).

Jak już informowaliśmy, duże wzrosty zanotowały też strony internetowe innych tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska (zobacz szczegóły), co menedżerowie wydawnictwa tłumaczyli nam m.in. konsolidacją internetowych i prasowych zespołów i procesów redakcyjnych, większą liczbą treści wideo oraz promowaniem witryn na portalach społecznościowych i stronie głównej Onetu (przeczytaj te komentarze).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##

Wyborcza.pl zyskała w skali roku 195,1 tys. użytkowników i 791,3 tys. odsłon (to 8,1 i 2,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 1:37 minuty (8,3 proc. w dół), dzięki czemu wyprzedziła SE.pl, który miał o 302,4 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (11,3 proc. w dół), chociaż zanotował o 9,55 mln odsłon i 1:35 minuty na każdego użytkownika więcej (38,4 i 25,4 proc. w górę).

Przypomnijmy, że na Wyborcza.pl, tak samo jak wszystkich innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego ub.r. obowiązuje system płatnego dostępu do treści pozwalający czytać za darmo tylko 10 tekstów miesięcznie (na koniec ub.r. sprzedano 54,9 tys. płatnych prenumerat).

Spadek odwiedzalności, wynikający zapewne m.in. z wprowadzenia tego płatnego dostępu do treści, zanotowała Wyborcza.biz, która w grudniu ub.r. miała o 126,4 tys. użytkowników, 4,32 mln odsłon i 1:43 minuty średniego czasu korzystania mniej niż rok wcześniej (to 8, 21,6 i 10,6 proc. w dół).

Wzrosty osiągnęły za to znajdujące się na dalszych pozycjach serwisy gospodarcze - Gazetaprawna.pl zyskała 256,9 tys. użytkowników i 1,31 mln odsłon (25,8 i 21 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzanego na stronie o 29 sekund (czyli 8,3 proc.), a Rp.pl (która pod koniec roku zaczęła udostępniać swoją nową wersję, wprowadzoną definitywnie miesiąc temu) zyskała 30,3 tys. użytkowników, 2,29 mln odsłon i 29 sekund przypadające na użytkownika (to wzrosty o 2,5, 16,2 i 4,8 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wroclawska-dziennik-zachodni-i-echo-dnia-liderami-dziennikow-regionalnych-w-internecie-top-15-serwisow_1 ##

W dalszej części rankingu sporo straciła witryna Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 31 tys. użytkowników, 209,4 tys. odsłon i 38 sekund na użytkownika (to spadki o 7,1, 7,7 i 16,4 proc.), natomiast Forsal.pl zyskał 81,9 tys. użytkowników i 1,12 mln odsłon (to 30 i 46,7 proc. w górę).

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki serwisów „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Przeglądu Sportowego” w 2014 roku

Fakt.pl od stycznia do października ub.r. notował coraz więcej użytkowników i odsłon - od 3-3,3 mln odwiedzających i ok. 100-117 mln odsłon miesięcznie w pierwszym półroczu przez ok. 4 mln odwiedzających i 120-133 mln odsłon w miesiącach letnich, do rekordowych wyników w październiku: 5 mln użytkowników i 182,7 mln odsłon.

Średni czas spędzany miesięcznie na stronie przez użytkownika wynosił od 18 do 21 minut, niższy był w miesiącach letnich.

Wyborcza.pl najlepsze wyniki osiągnęła w styczniu ub.r.: 2,83 mln użytkowników, 41,55 mln odsłon i średnio 19:58 minuty przypadające na odwiedzającego.

Niewiele mniejszą liczbę użytkowników zanotowała w lipcu i październiku, za to od lutego do maja miała ich tylko ok. 2,5 mln. Liczba odsłon serwisu w kolejnych miesiącach wynosiła od 30,4 do 37,8, a średni czas korzystania przez każdego użytkownika - od 15:17 do 18:28 minuty.

Serwis „Super Expressu” najwięcej użytkowników miał w styczniu i październiku ub.r. (po 3,12 mln), a najmniej w grudniu (2,38 mln). Miesięczna liczba odsłon od stycznia do sierpnia wynosiła od 27,9 do 32,3 mln, by potem podskoczyć do rekordowych 51,3 mln w październiku.

Każdy użytkownik korzystał w ciągu miesiąca ze strony przez 6-8 minut, z wyjątkiem października, gdy było to 9:06 minuty.

Witryna „Przeglądu Sportowego” spory wzrost liczby użytkowników i odsłon zanotowała od stycznia do maja ub.r. (z 592,8 tys. do 802,6 tys. użytkowników i z 16,4 mln do 20,7 mln odsłon), po czym nastąpił skok w górę - w czerwcu serwis miał już 1,6 mln użytkowników i 33,8 mln odsłon. Ten gwałtowny wzrost można tłumaczyć rozgrywanymi wtedy piłkarskimi mistrzostwami świata oraz rozpoczęciem eksponowania treści z serwisu na stronie głównej portalu Onet.pl.

W kolejnych miesiącach odwiedzalność PrzeglądSportowy.pl ustabilizowała się na poziomie 1,5-1,7 mln użytkowników i 29-36 mln odsłon.

Z kolei średni czas korzystania z serwisu znacznie zmalał: z 36:41 minuty w styczniu, przez 17-22 minuty w kolejnych miesiącach, do 16-18 minut w październiku, listopadzie i grudniu.

Wyborcza.biz ponad 1,8 mln użytkowników w ub.r. miała tylko w styczniu, w dalszych miesiącach - 1,5-1,6 mln, a w listopadzie i grudniu - poniżej 1,5 mln. Liczba odsłon strony po styczniu z rekordowymi 22,8 mln najczęściej wynosiła 16,18 mln, natomiast w czerwcu i listopadzie - jedynie 14,5-14,8 mln.

Użytkownik w ciągu miesiąca korzystał ze strony zazwyczaj przez 14-16 minut (słabszy wynik zanotowano tylko w czerwcu - 13:29 minuty).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online