Serwisy gazet: „Fakt” wyprzedził „SE”, w górę „Wyborcza” i „PS”

Fakt.pl, SE.pl i Wyborcza.pl to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy internetowe gazet ogólnopolskich. Natomiast na najdłużej przyciągają użytkowników witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Serwisy gazet: „Fakt” wyprzedził „SE”, w górę „Wyborcza” i „PS”

W listopadzie ub.r. trzy czołowe serwisy gazet ogólnopolskich miały od 2,6 do 2,9 mln użytkowników - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. I tak serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,89 mln internautów, którzy wykonali w nim 59,6 mln odsłon, witryna „Super Expressu” (Murator) zanotowała 2,77 mln real users i 25,35 mln odsłon, a strona „Gazety Wyborczej” (Agora) - 2,63 mln real users i 39,1 mln odsłon. Na tej ostatniej przeciętny użytkownik spędził 19 minut i 13 sekund - o połowę dłużej niż w przypadku Fakt.pl (12:06) i trzy razy dłużej niż na SE.pl (6:24).

Po ponad milionie użytkowników mają portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) oraz związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) serwisy Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl. Przy czym Rp.pl i Dziennik.pl zanotowały w listopadzie po kilkanaście milionów odsłon (odpowiednio 14,78 i 16,24 mln) i ok. 10 minut na przeciętnego użytkownika (9:43 i 10:47), natomiast Gazetaprawna.pl osiągnęła mniej więcej dwa razy gorsze wyniki (6,8 mln odsłon i 5:42 minuty na użytkownika).

Serwisy „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), „Polski” (Polskapresse) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały po 400-500 tys. real users. Jednocześnie na Pb.pl każdy użytkownik spędził średnio prawie półtorej godziny, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem wśród wszystkich serwisów gazetowych. Z witryny innego dziennika biznesowego - „Parkietu” (Gremi Business Communications) - przeciętny internauta (w listopadzie ub.r. było ich 122 tys.) korzystał przez nieco ponad godzinę.

W skali roku serwis „Faktu” zyskał 637 tys. użytkowników (to wzrost o 28 proc.) i wyprzedził portal „Super Expressu”, który zanotował spadek o 366 tys. (12 proc. w dół). Przy czym na obu serwisach internauci wykonali mniej odsłon i spędzili mniej czasu niż rok wcześniej. Fakt.pl stracił 4,4 mln odsłon i 6:52 minuty na użytkownika (to spadki o 7 i 36 proc.), a SE.pl - 14,8 mln odsłon i 1:54 minuty na użytkownika (37 i 23 proc. w dół). Przypomnijmy, że w połowie listopada serwis „Faktu” został uruchomiony w nowej odsłonie, wzorowanej na witrynie niemieckiego „Bildu” (więcej na ten temat).

Za to Wyborcza.pl zyskała z roku na rok 568 tys. real users i 4,1 mln odsłon (to o 27 i 12 proc. w górę), ale przeciętny użytkownik spędził na niej o 3:41 minuty mniej (spadek o 16 proc.).

Rp.pl i Gazetaprawna.pl mimo wzrostów liczby użytkowników (w przypadku pierwszego serwisu o 218 tys., czyli 20 proc.) zanotowały mniej odsłon (odpowiednio o 3,6 i 2 mln) i dużo krótszy czas na użytkownika (o 6:50 i 2:32 minuty). Stracił też Dziennik.pl: 7 tys. real users, 2,9 mln odsłon i 3:23 minuty na użytkownika (to spadki o 1, 13 i 24 proc.).

Z drugiej strony serwis „Przeglądu Sportowego” o 166 tys. użytkowników i 3,8 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to po 49 proc. w górę), mimo że przeciętny internauta korzystał z niego o 4:58 minuty krócej (spadek o 22 proc.). Od października witryna jest redagowana przez wspólny newsroom sportowy Ringier Axel Springer Polska kierowany przez Michała Pola (więcej na ten temat), natomiast w odświeżonej wersji została uruchomiona na początku br. (zobacz szczegóły).

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku

W ostatnim roku Fakt.pl najwięcej użytkowników, ponad 2,9 mln, miał w kwietniu i maju ub.r., natomiast najmniej - 2,2 mln - w listopadzie i grudniu 2012 roku. W styczniu ub.r. zanotował rekordowe 84,9 mln odsłon i 22:10 minuty przypadające na przeciętnego internautę. W kolejnych miesiącach liczba odsłon witryny tylko raz przekroczyła 70 mln, a od sierpnia wynosiła poniżej 60 mln, natomiast czas na średniego użytkownika oscylował zazwyczaj wokół 13 minut.

Serwis „Super Expressu” w listopadzie 2012 roku i od stycznia do czerwca ub.r. odwiedzało po ponad 3 mln internautów, za to w sierpniu ub.r. - tylko 2,3 mln. W styczniu ub.r. portal zanotował 44,9 mln odsłon, a w lipcu i sierpniu - aż o ponad 20 mln mniej.

W przeciwieństwie do stron „Faktu” i „Gazety Wyborczej, na SE.pl stosunkowo nieznacznie wzrosła w skali roku liczba odsłon mobilnych - z 2,2 mln w listopadzie 2012 do 2,6 mln rok później (rekordowe 2,7 mln zanotowano w październiku ub.r.).

Wyborcza.pl właśnie w październiku i listopadzie ub.r. osiągnęła rekordową odwiedzalność - 2,4 i 2,6 mln użytkowników oraz 38-39 mln odsłon (trochę więcej odsłon i prawie tyle samo użytkowników serwis miał tylko w styczniu ub.r.). Przy czym jednocześnie zmalał czas, który na stronie spędzał każdy internauta - od stycznia do marca 2013 r. wynosił 25-27 minut, a od kwietnia tylko w dwóch miesiącach nieznacznie przekroczył 20 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online