Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)
fot. Shutterstock.com

We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-gemius-pbi-wrzesien-2017 ##

Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.

Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).

Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.

Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.

Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.

Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).

Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.

Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.

Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.

Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych