SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Serwisy o pogodzie odwiedzają głównie mężczyźni i osoby starsze. Liderem Accuweather przed Interią i TVN24.pl (TOP 10)

Strony o pogodzie odwiedza miesięcznie zazwyczaj nieco ponad 10 mln internautów, najwięcej w okresie wakacji. Wśród użytkowników przeważają mężczyźni oraz osoby w wieku powyżej 45 lat. Najpopularniejszym serwisem jest Accuweather.com, wyprzedzający działy pogodowe Interii, TVN24.pl i Onetu.

Gdańsk, fot. Marcin Szumichora Article

W styczniu br. witryny o pogodzie odwiedziło 10,92 mln realnych użytkowników (czyli 30,02 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 217,06 mln odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W ub.r. witryny o tej tematyce najlepsze wyniki osiągnęły w lipcu i sierpniu - odwiedziło je wtedy po ponad 14 mln użytkowników, wykonując 348-379 mln odsłon. W czerwcu, lipcu i sierpniu strony pogodowe przyciągały po nieco ponad 50 proc. wszystkich polskich internautów.

W lutym br. witryny o pogodzie osiągały każdego dnia zdecydowanie wyższą odwiedzalność niż rok wcześniej. Widać to było zwłaszcza w drugiej połowie miesiąca, podczas nawrotu mroźnej aury.

Przykładowo 19 lutego zanotowały 2,04 mln użytkowników i 5,42 mln odsłon, a 19 lutego ub.r.- 1,32 mln użytkowników i 3,93 mln odsłon. Natomiast 25 lutego miały 2,7 mln użytkowników i 10,54 mln odsłon (wobec 1,43 mln użytkowników i 4,34 mln odsłon rok wcześniej).

W styczniu br. serwisy o pogodzie odwiedziło 6 mln mężczyzn (55 proc. wszystkich użytkowników takich stron) i 4,91 mln kobiet (45 proc.). Biorąc pod uwagę różną liczbę mężczyzn i kobiet w ogóle korzystających z sieci, wskaźnik udziału mężczyzn (affinity) wyniósł 107,62, a w przypadku kobiet - 92,03.

Internauci w wieku do 24 lat to tylko 16,17 proc. wszystkich odwiedzających witryny pogodowe. W przypadku grupy wiekowej 4-14 lat wskaźnik affinity to zaledwie 45, a w grupie 15-24 - 72,4. Dla starszych grup wiekowych affinity wynosi ponad 100, najwyższe (127,65) jest w przypadku użytkowników w wieku 55 lat i więcej.

36,3 proc. użytkowników stron o pogodzie to mieszkańcy wsi, przy czym wskaźnik affinity dla nich wynosi poniżej 100. Najwyższe affinity (113,08) jest w przypadku mieszkańców największych miast.

Z kolei 27,33 proc. użytkowników serwisów pogodowych to osoby z wyższym wykształceniem. Affinity dla tej grupy wynosi 121,65.

W lutym br. Accuweather.com odwiedziło 3,79 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 59,88 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 7 minut i 44 sekundy. Serwis jest liderem pod względem użytkowników i odsłon.

Pogoda.interia.pl zanotowała 3,49 mln użytkowników i 30,95 mln odsłon, dział Meteo na TVN24.pl - 2,93 mln użytkowników i 16,61 mln odsłon, Pogoda.onet.pl - 2,42 mln użytkowników i 13,19 mln odsłon, a Meteo.pl - 1,09 mln użytkowników i 16,88 mln odsłon.

Z Pogodynka.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 15 minut i 25 sekund, a z Meteo.pl - przez 10 minut i 38 sekund.

Na komputerach zdecydowanym liderem jest Pogoda.interia.pl z 1,94 mln użytkowników i 14,49 mln odsłon w zeszłym miesiącu. Meteo.pl przy 647,8 tys. odwiedzających zanotowało 13,48 mln odsłon oraz 25 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast Accuweather.com miał tylko 402,2 tys. użytkowników i 5,29 mln odsłon.

Z kolei na urządzeniach mobilnych Accuweather.com miał 3,48 mln użytkowników i 54,59 mln odsłon. Natomiast druga w zestawieniu sekcja Meteo TVN24.pl zanotowała 2,2 mln użytkowników i 10,96 mln odsłon, a Pogoda.interia.pl - 1,92 mln użytkowników i 16,46 mln odsłon.

Czołowe witryny osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności w skali roku. Accuweather.com zyskał 2,37 pkt proc. zasięgu i 30,69 mln odsłon (to 21,1 i 105,1 proc. w górę), Pogoda.interia.pl - 3,18 pkt proc. zasięgu i 12,59 mln odsłon (34,2 i 68,6 proc. w górę), Meteo na TVN24.pl - 2,78 pkt proc. zasięgu i 5,54 mln odsłon (36 i 50,1 proc. w górę), natomiast Pogoda.onet.pl - 3,76 pkt proc. zasięgu i 2,05 mln odsłon (76,4 i 18,4 proc. w górę).

Za to twojapogoda.pl zanotowała spadek o 2,84 pkt proc. zasięgu i 13,8 mln odsłon (czyli 34,5 i 51,6 proc.), a Pogoda.wp.pl - o 3,36 pkt proc. zasięgu i 3,4 mln odsłon (to 60,1 i 54,8 proc. w dół).

Wśród pogodowych aplikacji mobilnych liderem jest Pogoda & Radar: meteo, burze, która w lutym br. miała 265,2 tys. użytkowników, a jej zasięg zmalał w skali roku o 0,15 pkt proc. (czyli 13,6 proc.).

Spadki zanotowały też aplikacje TCL Weather, PL Pogoda i Radar - MORECAST oraz Pogoda Polska XL PRO. Natomiast zasięg Twojej Pogody wzrósł dwukrotnie.

Dołącz do dyskusji: Serwisy o pogodzie odwiedzają głównie mężczyźni i osoby starsze. Liderem Accuweather przed Interią i TVN24.pl (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szkwał
Ja patrzę na apkę w Androidzie, kafelku w Windows 10 lub w googlu wpisując pogoda, wyskakuje mi prognoza.
5 0
odpowiedź
User
prawnik
Ja patrzę na apkę w Androidzie, kafelku w Windows 10 lub w googlu wpisując pogoda, wyskakuje mi prognoza.


Czyli "powered by Accuweather".

ps. Meteorolodzy z USA z miesięcznym wyprzedzeniem trafnie przewidzieli atak zimy w Polsce.

Polscy politycy rok pracując nad projektem jednozdaniowej ustawy, nie potrafili przewidzieć, jaką wywoła ona awanturę w stosunkach z USA.
6 6
odpowiedź
User
Polak
Ja patrzę na apkę w Androidzie, kafelku w Windows 10 lub w googlu wpisując pogoda, wyskakuje mi prognoza.


Czyli "powered by Accuweather".

ps. Meteorolodzy z USA z miesięcznym wyprzedzeniem trafnie przewidzieli atak zimy w Polsce.

Polscy politycy rok pracując nad projektem jednozdaniowej ustawy, nie potrafili przewidzieć, jaką wywoła ona awanturę w stosunkach z USA.
Widzę, że nawet w pogodę potrafisz wmieszać politykę. Przecież nikt nie kwestionuje tego czy Accuweather jest ok czy nie, chodzi tylko, że wejście na jakąś konkretną stronę od daaawna nie jest wyznacznikiem skąd czerpiesz w internecie wiedzą na jakiś temat.
A co do tej ustawy, to może przewidzieli, ale uznali dobro Polski za ważniejsze, może ta awantura to burza w szklance wody i fejk, może Polska to niezależne państwo i nie zawsze musi robić l* innym, jak to się wyraził pewien minister Radek. Ty jak widzę wolisz, żeby na ciebie pluli zewsząd, ale ważne, żeby im nie zwracać uwagi, bo będą mieli złe miny.
4 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing