Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl

W ostatnim roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały wszystkie najważniejsze serwisy VoD z wyjątkiem Iplexu. Zdecydowanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl (należący do Grupy Onet), a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TVNplayer.pl i Ipla.tv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. VoD.pl osiągnął rekordowy w swojej historii zasięg - 3,32 mln real users, a także 30,3 mln odsłon, 545 tys. odsłon mobilnych oraz godzinę i 21 minut na przeciętnego użytkownika.

Przy czym pod względem liczby odsłon dwukrotnie lepszy wynik osiągnął TVNplayer.pl, w którym użytkownik spędził średnio aż 9 godzin i 36 minut. Natomiast z Ipla.tv przeciętny użytkownik korzystał przez 3 godziny i 35 minut.

Zdecydowanie najmniej real users i odsłon oraz najkrótszy czas na użytkownika zanotowały dział VoD serwisu TVP.pl oraz Iplex.pl.

Aplikacja Ipla (tak samo jak Ipla.tv należąca do Cyfrowego Polsatu) miała w maju br. 1,52 mln real users (czyli 378 tys. więcej od Ipla.tv), a także 2,49 mln uruchomionych aplikacji (co daje zasięg wynoszący 12,17 proc.) i aż 74,5 godziny działania każdej z nich. Rok wcześniej aplikacje były w Megapanelu mierzone tylko pod względem uruchomień i wynikających z nich zasięgu - Ipla zanotowała 2,75 mln uruchomionych aplikacji i 14,14 proc. zasięgu.

VoD.pl zyskał w skali roku 936 tys. real users (to wzrost o 39,2 proc.), 10 mln odsłon (49,2 proc. w górę) oraz 10 minut na użytkownika (13,2 proc. w górę). TVNplayer.pl odwiedziło co prawda 246 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (wzrost o 19,7 proc.), ale wykonali oni o 17,8 proc. odsłon mniej, a każdy spędził w serwisie 3 godziny i 24 minuty mniej (to spadki o 20,7 i 26,2 proc.).

Bardzo duży wzrost zanotowała Ipla.tv - odwiedziło ją ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej, wykonali oni ponad 6 razy więcej odsłon, a czas przypadający na każdego urósł aż 18-krotnie - z 11,5 minuty do 3,5 godziny. Z kolei dział VoD serwisu TVP.pl zyskał co prawda 259 tys. real users (to wzrost o 90,2 proc.) i 2 mln odsłon (39,1 proc. w górę), ale zanotował tylko 31,7 minuty na użytkownika, czyli siedmiokrotnie mniej niż przed rokiem.

Z kolei Iplex.pl stracił w skali roku 107 tys. real users, 2,6 mln odsłon i 3,5 minuty na każdego użytkownika - to spadki wynoszące, odpowiednio, 47, 59,6 i 22,6 proc.

Pięć czołowych serwisów łącznie zanotowało w maju br. 6,62 mln real users i 129,3 mln odsłon, czyli o 47,2 i 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych