SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od sierpnia do listopada popularność stron na polskim Facebooku spadła o 30 procent. „Zasięgi organiczne będą dążyć do zera”

Według danych zebranych przez firmę NapoleonCat od początku sierpnia do połowy listopada 2017 roku liczba interakcji i zasięgi stron na polskim Facebooku zmniejszyły się średnio o 30 procent. - Niestety trzeba pogodzić się z dalszym spadkiem zasięgów organicznych stron. W dłuższym trendzie będą one dążyć do zera - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Berezowski, założyciel i szef NapoleonCat.

Firma NapoleonCat w okresie od 2 sierpnia do 19 listopada br. poddała analizie 100 największych stron polskich blogów i blogerów prowadzonych na Facebooku.

W tym okresie na badanych stronach opublikowane zostało 15 673 postów, które zgromadziły 2 176 872 interakcji (reakcje, komentarze i udostępnienia). W pierwszym dniu analizy łączna liczba fanów tych stron wynosiła niemal 32,8 mln fanów, zaś w ostatnim - 33,1 mln. Zanotowały więc łącznie 1-proc. wzrost liczby fanów. Największa z badanych stron miała ich niemal 2 mln, a najmniejsza - nieco ponad 100 tys.

Według badań NapoleonCat średnia liczba interakcji na post systematycznie maleje, co potwierdza stały i systematyczny spadek zasięgów organicznych postów publikowanych przez strony na Facebooku. Nawet wtedy gdy publikowane są one przez strony blogów, które mają bardzo liczne i zaangażowane społeczności.

O ile w pierwszym tygodniu poddanym analizie średnia liczba interakcji na post wynosiła 1 439, o tyle w ostatnim tygodniu tylko 1 009. Oznacza to 30-procentowy spadek średniej liczby interakcji, a zatem także zasięgów na przestrzeni trzech i pół miesiąca.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Berezowski, założyciel i CEO NapoleonCat nie ukrywa, że nadchodząca przyszłość stron prowadzonych na Facebooku nie zapowiada się optymistycznie.

- Niestety trzeba pogodzić się z dalszym spadkiem zasięgów organicznych stron - przestrzega Grzegorz Berezowski. - O uwagę wciąż rosnącej, choć już nie tak dynamicznie jak wcześniej rzeszy użytkowników Facebooka konkuruje bowiem coraz większa liczba stron zakładanych przez marki, wydawców i inne podmioty, treści publikowane na facebookowych grupach oraz przez coraz szersze grono naszych znajomych. Co więcej, wydatki reklamowe na Facebooku rosną bardzo szybko, a to oznacza duży wzrost liczby postów sponsorowanych (reklam). Wypierają one siłą rzeczy treści publikowane organicznie.

W opinii naszego rozmówcy w dłuższym trendzie zasięgi organiczne postów publikowanych przez strony (marki, wydawcy itp.) dążyć będą zatem do zera.

- Możliwe jest też, że Facebook jednak zdecyduje się wprowadzić alternatywny feed i całkowicie rozdzielić treści z profili prywatnych i grup od tych publikowanych przez strony, co ostatnio testował w kilku krajach. Tak czy inaczej reklamodawcy będą musieli coraz głębiej sięgać do kieszeni, by utrzymać poziom dotarcia ich treści do konsumentów na dotychczasowym poziomie - prognozuje Berezowski.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

Dołącz do dyskusji: Od sierpnia do listopada popularność stron na polskim Facebooku spadła o 30 procent. „Zasięgi organiczne będą dążyć do zera”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Proszę mniej bełkotu!
odpowiedź
User
Beka+mertoryka
Nadchodzą ciężkie czasy dla social nindża managerów...
odpowiedź
User
Gosc
A można prosić o jeden akapit tłumaczenia na polski?
odpowiedź