SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Stopklatka z niższymi wpływami i 1,03 mln zł straty. „Broker obniżył ceny punktu ratingowego za reklamę”

W pierwszej połowie br. firma Stopklatka, nadawca kanału telewizyjnego Stopklatka TV, zanotowała nieznaczny spadek wpływów ze sprzedaży do 13,5 mln zł oraz wzrost straty netto z 692 tys. zł do 1,03 mln zł. Spółka tłumaczy to m.in. spadkiem cen punktu ratingowego za reklamę oraz wzrostem wydatków na licencje programowe.

Article

W minionym półroczu Stopklatka miała niecałe 13,5 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej (13,96 mln zł). Jednocześnie mocno zmalały wyniki netto spółki - strata z działalności operacyjnej pogłębiła się z 404 do 790 tys. zł, a strata netto - z 692 tys. zł do 1,03 mln zł.

W samym drugim kwartale przychody firmy ze sprzedaży zmalały w skali roku z 7,91 do 7,4 mln zł (czyli o 6 proc.), zysk z działalności operacyjnej - z 318 do 18 tys. zł, a wynik netto - ze 187 tys. zł zysku do 96 tys. zł straty.

Zdecydowana większość wpływów Stopklatki pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego w stacji Stopklatka TV. W minionym półroczu te przychody wyniosły 13,48 mln zł, o 3 proc. mniej niż przed rokiem.

- Spadek przychodów ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu 2017 roku wynika przede wszystkim z obniżenia przez brokera ceny punktu ratingowego za reklamę w porównaniu do analogicznych miesięcy w ubiegłym roku. W omawianym okresie łączna sprzedaż punktów ratingowych (EQ GRP) w grupie komercyjnej wzrosła w Stopklatce TV o 4,5 proc. względem pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku, jednakże średnia cena za punkt ratingowy we wskazanej grupie spadła o 6,3 proc. - wyjaśnia spółka w raporcie finansowym. - Spadek ten związany jest ze zmianą wagi sezonowości cen i obniżeniem ich w pierwszym półroczu na rzecz drugiego półrocza. Oznacza to, że w drugiej połowie bieżącego roku można spodziewać się wyższych cen za punkt ratingowy - zaznacza.

Jednocześnie koszty Stopklatki w minionym półroczu wyniosły 14,46 mln zł, wobec 14,08 mln zł rok wcześniej. Znacząco wzrosły wydatki na usługi obce (z 6,74 do 7,01 mln zł).

- W związku z planami dalszego rozwoju kanału Stopklatka TV, zostały w tym czasie zwiększone nakłady finansowe na zakup licencji programowych - informuje firma.

Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki. Firma jest notowana na rynku NewConnect od siedmiu lat, jej obecna kapitalizacja giełdowa wynosi 101 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Stopklatka z niższymi wpływami i 1,03 mln zł straty. „Broker obniżył ceny punktu ratingowego za reklamę”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Kanał z dobrą oglądalnością, szeroko dostępny i niezłą ramówką przenosi regularnie straty. Lepiej zainwestować w same powtórki jak ATM Rozrywka i zarabiać. Widzowie są mało wymagający.
8 4
odpowiedź
User
Dustman
Kanał z dobrą oglądalnością, szeroko dostępny i niezłą ramówką przenosi regularnie straty. Lepiej zainwestować w same powtórki jak ATM Rozrywka i zarabiać. Widzowie są mało wymagający.


Jakoś inne kanały tematyczne z naziemnej (choćby TTV czy Fokus) nie mają takich problemów. Kanał jest źle zarządzany, co nie jest dziwotą biorąc pod uwagę że jego właścicielem jest SPI (co ma problemy ze swoim pakietem pseudo premium, a co dopiero z naziemnymi kanałami) do spółki z Agorą (która jest jak widać za słaba żeby tworzyć telewizje w pojedynkę).
6 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry