WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Telewizja Polska zarzuca Wirtualnej Polsce nieprawdę w tekście o „Wiadomościach” i kpi z telewizji WP

Gorący temat

TVP zawiesza współpracę z redakcją "Faktu" po publikacji o Kurskim

0

Stopklatka z niższymi wpływami i 1,03 mln zł straty. „Broker obniżył ceny punktu ratingowego za reklamę”

2017-08-14 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszej połowie br. firma Stopklatka, nadawca kanału telewizyjnego Stopklatka TV, zanotowała nieznaczny spadek wpływów ze sprzedaży do 13,5 mln zł oraz wzrost straty netto z 692 tys. zł do 1,03 mln zł. Spółka tłumaczy to m.in. spadkiem cen punktu ratingowego za reklamę oraz wzrostem wydatków na licencje programowe.

Stopklatka z niższymi wpływami i 1,03 mln zł straty. „Broker obniżył ceny punktu ratingowego za reklamę”

W minionym półroczu Stopklatka miała niecałe 13,5 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej (13,96 mln zł). Jednocześnie mocno zmalały wyniki netto spółki - strata z działalności operacyjnej pogłębiła się z 404 do 790 tys. zł, a strata netto - z 692 tys. zł do 1,03 mln zł.

W samym drugim kwartale przychody firmy ze sprzedaży zmalały w skali roku z 7,91 do 7,4 mln zł (czyli o 6 proc.), zysk z działalności operacyjnej - z 318 do 18 tys. zł, a wynik netto - ze 187 tys. zł zysku do 96 tys. zł straty.

Zdecydowana większość wpływów Stopklatki pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego w stacji Stopklatka TV. W minionym półroczu te przychody wyniosły 13,48 mln zł, o 3 proc. mniej niż przed rokiem.

- Spadek przychodów ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu 2017 roku wynika przede wszystkim z obniżenia przez brokera ceny punktu ratingowego za reklamę w porównaniu do analogicznych miesięcy w ubiegłym roku. W omawianym okresie łączna sprzedaż punktów ratingowych (EQ GRP) w grupie komercyjnej wzrosła w Stopklatce TV o 4,5 proc. względem pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku, jednakże średnia cena za punkt ratingowy we wskazanej grupie spadła o 6,3 proc. - wyjaśnia spółka w raporcie finansowym. - Spadek ten związany jest ze zmianą wagi sezonowości cen i obniżeniem ich w pierwszym półroczu na rzecz drugiego półrocza. Oznacza to, że w drugiej połowie bieżącego roku można spodziewać się wyższych cen za punkt ratingowy - zaznacza.

Jednocześnie koszty Stopklatki w minionym półroczu wyniosły 14,46 mln zł, wobec 14,08 mln zł rok wcześniej. Znacząco wzrosły wydatki na usługi obce (z 6,74 do 7,01 mln zł).

- W związku z planami dalszego rozwoju kanału Stopklatka TV, zostały w tym czasie zwiększone nakłady finansowe na zakup licencji programowych - informuje firma.

Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki. Firma jest notowana na rynku NewConnect od siedmiu lat, jej obecna kapitalizacja giełdowa wynosi 101 mln zł.

Autor: tw

Wiecej informacji: Stopklatka, reklama telewizyjna

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia