SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”

Spadek przychodów reklamowych dzienników pogłębia się. W pierwszych siedmiu miesiącach br. tylko 3 z 10 tytułów z największymi przychodami zanotowało wzrost: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”. Redukcje budżetów odczuły najmocniej „Rzeczpospolita” i „Super Express”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w gazetach codziennych 739,9 mln zł. To 13,4 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że w omawianym okresie jej przychody spadły o 14,4 proc., z 193,3 do 165,3 mln zł.

Drugi w rankingu „Fakt” zarobił w omawianym okresie 5,6 proc. mniej - 77,4 mln zł. Ten tytuł był najchętniej czytanym dziennikiem w pierwszej połowie br. - wg PBC sięgało po niego 8 proc. respondentów.

Z kolei trzecia na reklamowym podium „Rzeczpospolita” miała wpływy z reklam niższe o 16,6 proc. - wyniosły one 60,5 mln zł.

Ten dziennik miał w pierwszej połowie br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych.

Z czołówki Top 10 dzienników, które na reklamach zarabiają najwięcej, najwyższy spadek przychodów miał „Super Express”. Dziennik zarobił 53,3 mln zł, czyli w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. 20,6 proc. mniej.

O 12,3 proc. spadły wydatki na reklamę w „Dzienniku Łódzkim” (do 17,5 mln zł), o 11 proc. w „Dzienniku Bałtyckim” (do 23,7 mln zł) i o 3,8 proc. w „Dzienniku Zachodnim” (do 27,9 mln zł).

Trzy tytuły w pierwszych siedmiu miesiącach br. zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. O 16,8 proc. wzrosły wpływy „Dziennika Polskiego” - z 14,8 do 17,3 mln zł. W „Dzienniku Gazecie Prawnej” marketerzy wydali 6,7 proc. więcej (31 mln zł), a w „Głosie Wielkopolskim” - 5,1 proc. więcej niż przed rokiem (24,7 mln zł).

Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2016

I-VII 2017

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

193 262 582 zł

165 337 410 zł

-14,4

FAKT

82 021 797 zł

77 398 189 zł

-5,6

RZECZPOSPOLITA

72 564 172 zł

60 502 450 zł

-16,6

SUPER EXPRESS

67 155 658 zł

53 333 684 zł

-20,6

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

29 030 480 zł

30 970 332 zł

6,7

DZIENNIK ZACHODNI do 13.10.2007 od 01.01.2016

28 991 658 zł

27 890 007 zł

-3,8

GŁOS WIELKOPOLSKI

23 475 942 zł

24 670 520 zł

5,1

DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 od 01.01.2016

26 585 288 zł

23 666 913 zł

-11

DZIENNIK ŁÓDZKI do 13.10.2007 od 01.01.2016

19 953 868 zł

17 505 213 zł

-12,3

DZIENNIK POLSKI

14 771 718 zł

17 259 232 zł

16,8

Razem

854 065 314 zł

739 913 508 zł

-13,4

Dołącz do dyskusji: „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najwyższym spadkiem wpływów z reklam, w górę „Dziennik Gazeta Prawna”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mbbm
Sowieckie trole tego nie przeżyją. GW z najwyższymi dochodami pomimo mniejszej sprzedaży niż Fakt i SE? I jeszcze najbardziej spada prorządowym tubom tj. Rzeczpospolitej oraz SE? Jak suweren może być tak głupi ;)
odpowiedź
User
zoo
jeszcze kilka lat i papier bedzie nam sie kojarzył z papierem toaletowym. Po co kupować prase jak wszystko jest w necie??????? jak zwykle Polaczki sami na nic nie wpadną tylko muszą skopiować od kogos czyli z zachodu. Jak tam znikną gazety to i u nas. Smutne to.
odpowiedź
User
Do zoo
Wracaj ciulu do obory!
odpowiedź