SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami po I półroczu

W I półroczu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce należało do magazynu „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 102 332 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 1,72 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,52 proc. i wyniósł 60 448 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek średniej sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 25,30 proc. do poziomu 7 646 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 26 234 egz., po spadku o 17,67 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 23 258 egz., czyli o 18,44 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 20 975 egz., po spadku o 22,91 proc. - największym w rankingu pism historycznych.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 644

102 332

102 332

167 978

100 601

100 601

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

119 347

60 674

60 448

157 845

71 604

71 554

21. Wiek

16 104

7 646

7 646

21 954

10 236

10 236

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 275

26 301

26 234

71 369

31 965

31 865

Newsweek Polska Historia

48 495

23 345

23 258

60 492

28 516

28 516

Focus Historia

41 833

20 975

20 975

60 050

27 208

27 208

W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2014 roku zwiększyła się o 5,77 proc. do 100 202 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.

Z kolei wynik „Focus” wyniósł 54 338 egz., po spadku o 32,47 proc. - największym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.

Wśród tytułów historycznych z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Focus Historia” z 22 451 sprzedanych egz., po wzroście o 5,65 proc. Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (21 308 egz.; w dół o 25,17 proc.). Zaś z drugiego na trzecie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (20 478 egz.; w dół o 22,71 proc.).

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 986

100 202

100 202

159 990

94 740

94 740

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

110 020

54 854

54 338

157 740

80 514

80 464

Wirtualnemedia.pl

Focus Historia

39 950

22 451

22 451

59 000

21 251

21 251

W Sieci Historii

60 734

21 338

21 308

60 000

28 577

28 477

Newsweek Polska Historia

45 996

20 572

20 478

56 997

26 496

26 496

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami po I półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl