SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych

Usługa szybkiej, bezpiecznej i najlepiej bezpłatnej dostawy ma coraz większy wpływ na końcową satysfakcję z udanych zakupów w sieci.

Czym kierują się sklepy podpisując długoterminowe umowy na usługi logistyczne? Z sondażu przeprowadzonego wśród sklepów obecnych na Ceneo.pl wynika, że najważniejsza jest cena przesyłki – jako kluczowe kryterium wskazało ją niemal 80% badanych. Tuż za nią  - z wynikiem 70%  - plasuje się terminowość realizacji zleceń. Istotne z punktu widzenia sklepu są także jakość obsługi klientów (50%) oraz bezpieczeństwo przesyłek (45%). Zdecydowana większość sklepów dobrze ocenia swoich dostawców – 86% poleciłoby ich innym sklepom.

Z kolei badanie TNS Polska pokazało, że w ciągu ostatnich dwóch lat spadł odsetek klientów, którzy uważają, że koszty dostawy są zbyt wysokie (z 65% do 52%).

Pomimo tego, że godziny pracy firm kurierskich są dla wielu z nich problematyczne, to w tym roku – podobnie jak w ubiegłym – 2 na 3 internautów (67%) jest zdania, że kurierzy są elastyczni, tj. z przesyłką przyjeżdżają w miejsce i w czasie, który się im wskaże.

Ponad 80% (wzrost o 5 pkt. proc.) klientów nie przeszkadza fakt, że robiąc zakupy przez internet muszą czekać na dostawę. Takie oczekiwanie łatwiej zaakceptować, gdy przesyłka oraz cała transakcja jest tańsza: niemal 90% klientów przyznaje, że jest w stanie poczekać dłużej na dostawę, jeśli jest darmowa.

Okazuje się, że, mając do wyboru szybką dostawę łączącą się z kosztem lub darmową dostawę, ale dłuższy czas oczekiwania na dostarczenie, polscy internauci wybierają rozwiązanie bezkosztowe.

Dane pochodzą z badania TNS Polska zrealizowanego na reprezentatywnej grupie Polaków oraz sondażu wśród sklepów współpracujących z Ceneo.pl – oba z października 2016 r.

Dołącz do dyskusji: Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szybki
Geniusze! Jak oni na to wpadli?
odpowiedź
User
Tomik
Szybka dostawa nie zawsze. Kolejny minus zakupów przez internet to kupowanie towaru na "chybił trafił" czyli braku możliwości sprawdzenia czy jest on wadliwy Szybciej i bezpieczniej kupić towar w sklepie stacjonarnym. Zaą przez internet lepiej kupować bilety czy zamówić pizzę.
odpowiedź