SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Takie prawo, że można” - UOKiK informuje o nowych prawach konsumentów (wideo)

UOKiK rozpoczął kampanię informującą o wprowadzonych pod koniec ub.r. nowych prawach konsumenta związanych m.in. z zakupami tradycyjnymi i internetowymi. Akcja jest prowadzona w telewizji, radiu, internecie i na outdoorze.

Kampania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że na mocy wprowadzonej pod koniec grudnia ub.r. ustawy o prawach konsumenta można m.in. w ciągu 14 dni bez powodu odstąpić od umowy kupna towaru w internecie, a przy zakupie produktu z ukrytą wadą możliwych jest kilka wariantów reklamacji: naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy.

Akcja - prowadzona pod hasłem „Takie prawo, że można” - obejmuje spoty w telewizji (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, Discovery Networks Ceenea, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo), radiu (Dwójka, Trójka, Czwórka oraz Polskie Radio 24, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia: Białystok, Gdańsk, Kielce, Koszalin, Lublin, Olsztyn; Akademickie rozgłośnie regionalne: Radio Kampus w Warszawie, Radio Afera w Poznaniu, Radio Centrum w Lublinie, Radio Centrum w Rzeszowie, Radio Akadera w Białymstoku, Radio Luz we Wrocławiu i Radio Index w Zielonej Górze), internecie (eGospodarka.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska, Wprost.pl) oraz na ekranach LCD w punktach prasowych, bankomatach i komunikacji miejskiej w całym kraju.

Ponadto uruchomiono serwis Prawakonsumenta.uokik.gov.pl zawierający broszury, ulotki, schematy reklamacyjne i wzory formularzy, a plakaty rozwieszono w placówkach Poczty Polskiej.

Kreacją i produkcją spotów zajęła się agncja S4, która wygrała w październiku ub.t. konkurs dotyczący tego zlecenia (więcej o tym).

Dołącz do dyskusji: „Takie prawo, że można” - UOKiK informuje o nowych prawach konsumentów (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
UOKiK należy zamknąć w jednej z tych lodówek- CAŁY !!!
Co tam za ludzie pracują? O czym oni myślą? Kto za te wygłupy urzędnicze zapłaci?
To jakaś paranoja. Niedługo nie będzie gdzie kupować. Zostanie tylko kilku gigantów, którzy z braku konkurencji, ceny wywindują by pokryć koszty tych fanaberii.
odpowiedź
User
Paweł
Po pierwsze, trochę późno informują, skoro prawo obowiązuje już od 3 tygodni - powinni to zrobić przed jego wejściem w życie, bez sensu. Po drugie, nowa ustawa to jakaś porażka dla sklepów. Właśnie przeczytałem na tym blogu http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/, że jeżeli sprzedawca nie poinformuje nas o prawie do zwrotu towaru kupionego na odległość w ciągu 14 dni, to termin na zwrot wydłuża się do roku... Przecież to jakiś żart?
odpowiedź