SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja dała sponsorom klubów T-Mobile Ekstraklasy promocję wartą 421 mln zł

Łączna wartość ekspozycji marek sponsorskich oraz partnerów klubów T-Mobile Ekstraklasy w polskich kanałach telewizyjnych w sezonie 2013/2014 wyniosła 421,4 mln zł, co zostało osiągnięte w wyniku ponad 121 tys. wystąpień logotypów sponsorskich - wynika z danych Pentagon Research.

Największą wartość mediową - ponad 56 mln zł - uzyskała Legia Warszawa. Stołeczny klub był najczęściej pokazywany przez kanały telewizyjne, a dużą zasługę w wysokości ekwiwalentu miały otwarte transmisje jego meczów prowadzone przez TVP.

Drugi Śląsk Wrocław wygenerował wartość 37 mln zł przy 9940 ekspozycjach marek związanych z drużyną. Tak wysoka wartość przy dopiero czwartej pod względem liczby ekspozycji została osiągnięta dzięki transmisjom spotkań drużyny prowadzonym przez telewizję Polsat.

Standardowe badanie Pentagon Research opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w stacjach TVP1, TVP2, TVP Info, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport News, C+Sport, Nsport, C+Family i TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości),w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są główni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.

Wartość mediowa wyliczana jest w oparciu o średnie cpt dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów tv, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).

Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy. Dane telemetryczne: Nielsen Audience Measurement.

Dołącz do dyskusji: Telewizja dała sponsorom klubów T-Mobile Ekstraklasy promocję wartą 421 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Uwielbiam takie dane jak od Pentagon Research. Fajnie się dowiedzieć, że wartość "ekspozycji marek sponsorów" jest wyższa niż skumulowane budżety wszystkich klubów ekstraklasy:-). Tymczasem sponsoring głowny Reprezentacji jest do wzięcia za kilka baniek...
odpowiedź
User
ekonom
Te 421 mln to nasze pieniądze - z abonamentu, budżetu i reklam, które nas zachęcają do kupowania itd. I za te kupę kasy TVP pokazała w całym sezonie, w sumie chyba 2 mecze na żywo??? Gdzie jest NIK, albo może CBA??? Przecież za 421 mln można kupic wiele innych transmisji sportowych i pokazać je w otwartej telewizji, a nie kodowanym TVP Sport, także przez nas - podatników i płatników, finansowanym...
odpowiedź
User
PABLO
przeciez nikt nikomu tyle nie zapłacił, to jest ekwiwalent wartości reklamowej
odpowiedź