Telewizja Polska musi rozpocząć nadawanie na MUX-8. Albo trafią tam inni nadawcy

Telewizja Polska może stracić miejsce na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej na rzecz nadawców komercyjnych, jeśli będzie dalej zwlekała z uruchomieniem kanałów - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

Ósmy multipleks został uruchomiony w połowie 2016 roku. Od końca października ub.r na MUX-8 nadawany jest kanał Zoom TV (należący do Cable Television Networks & Partners), od listopada kanał Nowa TV (ZPR Media), a od początku grudnia ub.r. - WP (Wirtualna Polska) i Metro (nadawcą była Agora, ale kanał został przejęty przez Discovery Polska). Technicznym operatorem multipleksu jest firma EmiTel.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zurkowska-o-odkupieniu-metra-marka-z-silna-pozycja-zamierzamy-dzialac-w-ramach-koncesji-krrit ##

Trzy sloty na tym multipleksie przyznano Telewizji Polskiej, która może umieścić tam trzy kanały w standardowej rozdzielczości (SD) lub jeden w standardowej rozdzielczości i drugi w jakości HD.

Telewizja Polska odwleka uruchomienie kanałów na multipleksie ósmym, co było tłumaczone bardzo niską jakością sygnału, a także problemami z dźwiękiem, polaryzacją i obowiązkiem przestawiania anten. W sierpniu br. informowaliśmy, że nadawca publiczny chce wejść na MUX-8 w 2018 roku (prawdopodobnie na początku roku) i zająć od razu wszystkie przyznane sloty.

Ale nadal brak konkretnej daty startu oraz szczegółowych informacji o ofercie programowej, którą TVP zaproponuje na ósmym multipleksie. Rozważane jest wrzucenie tam kanału TVP Sport w wersji HD. Inne rozwiązanie to przeniesienie dwóch kanałów z MUX-3 na MUX-8 i uruchomienie TVP Sport HD na multipleksie trzecim, który ma lepszy zasięg.

Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, jeśli nadawca nie zapełni wszystkich slotów lub wcale nie wystartuje z ofertą naziemną, może stracić przyznane miejsce. Według naszych ustaleń, KRRiT może rozdysponować trzy sloty wśród nadawców komercyjnych zainteresowanych obecnością na MUX-8.

Warto dodać, że kanały na multipleksie ósmym mają przeciętne wyniki oglądalności oraz bardzo słabą rozpoznawalność - o czterech stacjach naziemnej telewizji cyfrowej słyszało tylko 36 proc. polskich telewidzów. Przez pierwsze miesiące od uruchomienia tych kanałów nadawcy mieli nadzieję, że wprowadzenie oferty TVP pomoże wypromować MUX-8.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przecietne-wyniki-ogladalnosci-kanalow-z-mux-8-metro-przed-nowa-tv-i-zoom-tv ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy dziennikarz Republiki. Pracował w Kanale Sportowym i stacji wPolsce24

Nowy dziennikarz Republiki. Pracował w Kanale Sportowym i stacji wPolsce24

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników