Telewizor nadal głównym urządzeniem do oglądania wideo, ale młodsi wolą laptopa i smartfona

Telewizor wskazywany jest jako urządzenie pierwszego wyboru do oglądania treści wideo, ale w młodszych grupach ważniejszy jest laptop. Kluczowy wpływ na wybór urządzenia ma to, jakie treści zamierzamy oglądać - wynika z badania domu mediowego Starcom (Publicis Media).

km
km
Udostępnij artykuł:

Telewizor jako urządzenie pierwszego wyboru, niezależnie od rodzaju formatu wideo, wskazało 39 proc. respondentów.

31 proc. wskazań zebrał laptop/notebook, 17 proc. - komputer stacjonarny, a tylko 8 proc. - smartfon.

grafika

Wybór urządzenia różni się jednak w zależności od wieku respondentów. Wśród osób w wieku 18-24 lata zdecydowanie dominuje laptop. Jako urządzenie pierwszego wyboru wskazało go 46 proc. respondentów, podczas gdy telewizor wybrało 7 proc. badanych, a smartfon - 16 proc.

Choć stosunkowo niewiele osób wskazało smartfon jako ekran pierwszego wyboru, pełnią one ważną rolę jako jego alternatywa. Taką rolę przypisało im 65 proc. ankietowanych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2017-roku-21-proc-polskich-internautow-sciagalo-filmy-i-seriale-z-torrentow-netflix-bardziej-rozpoznawalny-niz-hbo-go-czy-showmax ##

grafika

Wśród starszych odbiorców (powyżej 35. roku życia) proporcje się odwracają. Telewizor jest urządzeniem pierwszego wyboru. Wskazało go 50 proc. badanych, laptop wybrało 29 proc. respondentów, a smartfon - zaledwie 3 proc. W tym segmencie wiekowym smartfony tracą pozycję ekranu drugiego wyboru. Taką rolę przypisuje im tylko 18 proc. respondentów.

grafika

Powody, dla których smartfon nie jest urządzeniem preferowanym przez użytkowników jeśli chodzi o korzystanie z treści wideo, tkwią w wygodzie oglądania. Respondenci jako główne bariery wskazali: szybkość zużywania baterii, męczenie wzroku, zbyt mały ekran, wysoki pobór danych oraz trudności w skupieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-vod-w-2018-r-vod-pl-liderem-tvp-pl-przed-playerem-netflix-przed-showmaxem-i-ipla ##

grafika

Wybór urządzenia do oglądania wideo jest skorelowany z rodzajem treści, którymi zainteresowani są odbiorcy. Dłuższe formaty takie jak filmy, seriale czy dokumenty, chętniej oglądane są na największym ekranie jakim jest telewizor. Laptopy i smartfony częściej służą natomiast do przeglądania teledysków, vlogów i materiałów newsowych.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez dom mediowy Starcom na panelu Ariadna, metodą CAWI, na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów w wieku 18+ (N=1072).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]