SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ten Square Games z zyskiem poniżej prognoz, wpływy 17 proc. w dół. Zapowiada cztery nowe gry

Producent gier mobilnych Ten Square Games wypracował w trzecim kwartale br. 24,8 mln zł zysku netto, o 58 proc. mniej niż przed rokiem. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 38,6 mln zł. Firma planuje tzw. soft launch czterech nowych gier w pierwszej połowie 2022 roku.

Przychody Ten Square Games w trzecim kwartale wyniosły 148 mln zł i były o 17,5 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku października spółka podawała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie sięgnęły 158,9 mln zł. Przychody odroczone w czasie obniżyły raportowaną sprzedaż o 9,8 mln zł.

Kwartalny raportowany wynik EBITDA to 34,5 mln zł, co oznacza 49 proc. spadku rok do roku. EBITDA była o 23 proc. niższa od średniej prognoz biur maklerskich. Skorygowany wynik sięgnął 54,8 mln zł i był o 26 proc. niższy niż przed rokiem. Korekty za miniony kwartał zawierały m.in. 5,2 mln zł wyniku odroczonego w czasie oraz 3,7 mln zł kosztów "potencjalnych i zrealizowanych" akwizycji oraz przeglądu opcji strategicznych. Niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego w III kw. 2021 wyniósł 7,7 mln zł, o prawie 1 mln zł więcej niż rok wcześniej.

28 mln zł z "Hunting Clash", 7,2 mln zł z gier firmy Rortos

Płatności od graczy "Fishing Clash" spadły w trzecim kwartale o ok. 0,6 mln zł do 114,4 mln zł, a w przypadku "Hunting Clash" obniżyły się o 2,3 mln zł do 28 mln zł.

W III kw. gra "Fishing Clash" w Chinach wygenerowała przychody w wysokości 1,7 mln zł. Jak wyjaśnia spółka, jest to przychód "netto", po kosztach prowizji oraz pozyskania użytkowników, ponieważ nakłady z tego tytułu ponoszone są przez partnera w Chinach, Netease Shanghai. Gra była w tym okresie dostępna w chińskim sklepie internetowym Apple. W listopadzie tytuł ma również zostać udostępniony w sklepach na urządzenia z systemem Android.

Największe gry z portfela przejętej w lipcu włoskiej spółki Rortos - "Real Flight Simulator" oraz "Airline Commander" - w trzecim kwartale osiągnęły płatności odpowiednio 3,6 mln zł oraz 2,7 mln zł. Łącznie gry Rortos wygenerowały 7,2 mln zł płatności.

Wydatki marketingowe Ten Square Games w trzecim kwartale spadły do 33,9 mln zł z 42,4 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję największej gry "Fishing Clash" wyniosły 21,1 mln zł, a na reklamę "Hunting Clash" spółka wydała 12,9 mln zł.

W październiku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 41,5 mln zł i były najwyższe od kwietnia tego roku. Wydatki marketingowe sięgnęły 7 mln zł, czyli były odpowiednio o 8 i 11 proc. wyższe niż we wrześniu i sierpniu. Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 9,4 mln zł płatności od graczy, najwięcej od lipca, przy nakładach marketingowych w wysokości 4,2 mln zł (odpowiednio 17 proc. i 5 proc. więcej niż we wrześniu i sierpniu).

Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" średnio w każdym miesiącu III kw. (tzw. MAU) wzrosła do 3,17 mln z 2,93 mln kwartał wcześniej. Miesięczna liczba aktywnych graczy "Hunting Clash" spadła do 1,73 mln, najniższego poziomu od III kw. 2020 r.

Ten Square Games ocenia, że poprawa wyników zarówno w sferze produktowej jak i marketingowej "Fishing Clash" może istotnie wpłynąć na wyniki kolejnego kwartału.

"W celu wykorzystania tego potencjału grupa prowadzi stale optymalizowane działania live-ops, kontynuuje ciągły rozwój funkcjonalności produktu oraz prowadzi działania marketingowe. Duże wzmocnienie zespołu pracującego nad tą grą w ostatnich miesiącach (z 50 do 90 osób) powinno znacząco poprawić wydajność i tempo w jakim dodawana jest nowa zawartość" - napisano.

Dodano, że zespół pracującego nad grą "Hunting Clash" w ostatnich miesiącach również powiększył się i liczy obecnie 65 osób.

Cztery nowe gry od Ten Square Games

Ten Square Games zapowiedziało w komunikacie prasowym, że planuje uruchomienie czterech nowych gier w pierwszej połowie 2022 roku.

- W pierwszej połowie 2022 roku planujemy soft launch czterech nowych tytułów, w tym dostosowanej do amerykańskich użytkowników gry sportowej, a także stworzonej przez nasz warszawski zespół gry hybrydowej, w której koncentrujemy się na elementach społecznych - napisał Wojciech Gattner, szef strategii produktowej TSG.

W komunikacie dodano, że techniczne uruchomienie kolejnego tytułu włoskiej spółki Rortos, "Warplanes", jest zaplanowane na koniec tego roku, a tzw. soft launch (udostępnienie gry na wybranych rynkach) - na pierwszy kwartał 2022 roku.

Firma podkreśliła, że integracja z Rortos przebiega sprawnie i jest na końcowym etapie, Ten Square Games aktywnie poszukuje kolejnych celów inwestycyjnych na rynku M&A" - podano także.

W pierwszej połowie października Ten Square Games poinformował, że bez rezultatów zakończył prowadzony od czerwca przegląd opcji strategicznych. Natomiast wysokość powtarzalnej EBITDA firmy za rok obrotowy 2021 na potrzeby programu motywacyjnego została zrewidowana o maksymalnie 8 proc.

Dołącz do dyskusji: Ten Square Games z zyskiem poniżej prognoz, wpływy 17 proc. w dół. Zapowiada cztery nowe gry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl