SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

20 tys. internautów płaci za podcasty TOK FM. W 2022 roku ma być ich minimum 30 tys.

Na koniec grudnia 2019 roku z płatnej oferty podcastów Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) korzystało 20 tys. internautów. To o 20 procent więcej niż na koniec marca ub.r. Nadawca prognozuje, że do końca 2022 roku radio będzie mieć przynajmniej 30 tys. subskrybentów.

Od sześciu lat Grupa Radiowa Agory rozwija ofertę cyfrową TOK FM, dodając nowe treści oraz funkcjonalności umożliwiające jak najwygodniejsze korzystanie z nich.

- TOK FM Premium to jedyny znany przypadek sukcesu płatnej subskrypcji podcastów: materiałów audio, które nie są muzyką czy książkami. W połączeniu z modą na podcasty i popularyzacją płatności za treści pozwoliło to wykonać kolejny istotny skok w rozwoju oferty. Przez ostatnie dwa lata baza subskrybentów zwiększyła się o 100 procent - komentuje Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.

Internauci obecnie mogą skorzystać z trzech pakietów umożliwiających słuchanie audycji, które różnią się między sobą platformą dostępu do treści. W ramach pakietu podstawowego (8,94 zł za miesiąc, 21,60 zł za kwartał i 72 zł za 12 miesięcy dostępu) użytkownicy mają dostęp do podcastów na tokfm.pl - w komputerze, tablecie i telefonie, czyli w wersji standardowej i mobilnej serwisu. Natomiast najszerszy pakiet Multidostęp (17,94 zł za miesiąc, 43,20 zł za kwartał i 136,80 zł za rok) pozwala na korzystanie z treści premium przez www, w aplikacji i w kanale RSS, w tym na kilku urządzeniach mobilnych.

Na koniec grudnia 2019 r. stacja miała 20 tys. subskrybentów płacących za dostęp do podcastów TOK FM. Większość z nich - 85 proc. - korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne. Strona Tokfm.pl oferuje teksty, materiały wideo (w tym transmisje na żywo ze studia) i bazę treści audio, zaś aplikacja służy wyłącznie do słuchania. Ponad 90 proc. subskrybentów wybrało bezpośrednio ofertę TOK FM, a reszta - pakiety łączone z innymi mediami. Użytkownicy premium decydują się na zamawianie coraz dłuższych subskrypcji i coraz chętniej decydują się na włączenie płatności autoodnawialnych.

- Z 20 tysiącami cyfrowych subskrybentów jesteśmy w czołówce medialnych ofert subskrypcyjnych w Polsce, a aplikacja TOK FM pozostaje liderem najlepiej zarabiających polskich aplikacji mediowych w Google Play. Do 2022 r., zgodnie ze strategią Grupy Agora, Radio TOK FM ma zbudować bazę nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium - jesteśmy coraz bliżsi realizacji tego celu. Wierzę, że pomogą nam w tym kolejne propozycje dla subskrybentów, nie tylko nowości czy zmiany w ofercie podcastowej, ale też nowoczesne rozwiązania technologiczne bardzo oczekiwane przez współczesnych słuchaczy - np. dostęp do aplikacji w samochodzie dzięki Apple CarPlay, który uruchomimy w styczniu - dodaje Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.

Podcastowa oferta Radia TOK FM to cyfrowa biblioteka ponad 200 audycji i cykli tematycznych o różnorodnej tematyce - m.in. politycznej, ekonomicznej, społecznej, naukowej i poradnikowej - zawierająca ponad 75 tys. podcastów. Są wśród nich bieżące audycje z anteny Radia TOK FM, podcasty dostępne wyłącznie w internecie, a także cykle archiwalne o ponadczasowej wartości i podcasty partnerów. Codziennie publikowanych jest około 10 godzin audycji premierowych. W 2019 roku najchętniej słuchanymi podcastami były Noblowski wykład Olgi Tokarczuk, materiał technologiczny o tym, jak przytrzymywać w próżni przedmioty i filozoficzne rozważania o nierównościach społecznych.

W październiku ub.r. serwis TOKFM.pl odwiedziło 1,56 mln internautów, wykonując 4,55 mln odsłon. Natomiast w okresie od września do listopada 2019 roku Radio TOK FM zanotowało 2,4 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost o 0,5 pkt. proc.

Dołącz do dyskusji: 20 tys. internautów płaci za podcasty TOK FM. W 2022 roku ma być ich minimum 30 tys.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl