RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24

W okresie od września do listopada br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a najlepszy wynik w historii zanotowało Polskie Radio 24 - wynika raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,5 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,3 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali wrzesień-listopad 2018 spadł o 0,7 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/duzy-wzrost-sluchalnosci-rmf-fm-wsrod-dyrektorow-i-prezesow-jedynka-spadla-na-11-miejsce,7170802878551681a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,9 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mlodzi-polacy-najchetniej-sluchaja-rmf-fm-i-eski-tylko-1-7-proc-udzialu-pr3-i-1-3-proc-pr1,7170799229110401a ##

Wysokie wzrosty, wynoszące po 0,5 pkt. proc., osiągnęły RMF MAXXX i TOK FM, których wyniki zwiększyły się do odpowiednio 3,8 proc. i 2,4 proc.

Rekord Polskiego Radia 24

Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W okresie od września do listopada br. Polskie Radio 24 miało 0,7 proc. udziału w rynku słuchalności, to wzrost o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To najlepszy wynik rozgłośni od rozpoczęcia nadawania.

Od marca 2018 r. Joanna Turek była wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Wcześniej pełniła w Polskim Radiu 24 funkcje zastępcy sekretarza i sekretarza programu.

W latach 2013-2016 pracowała w Telewizji Republika jako wydawca i dyrektor ds. emisji i ramówki.

Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiowała także organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.

Turek ma w PR 24 jednego zastępcę - to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w "Gazecie Polskiej".

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe