SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24

W okresie od września do listopada br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a najlepszy wynik w historii zanotowało Polskie Radio 24 - wynika raport Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,5 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,3 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali wrzesień-listopad 2018 spadł o 0,7 pkt. proc.).

Od kwietnia br. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak. W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstała się dyrektor informacji Katarzyna Buszkowska, jej obowiązki przejął wspomniany już wyżej Celeda.

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,9 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

Wysokie wzrosty, wynoszące po 0,5 pkt. proc., osiągnęły RMF MAXXX i TOK FM, których wyniki zwiększyły się do odpowiednio 3,8 proc. i 2,4 proc.

Rekord Polskiego Radia 24

Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W okresie od września do listopada br. Polskie Radio 24 miało 0,7 proc. udziału w rynku słuchalności, to wzrost o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To najlepszy wynik rozgłośni od rozpoczęcia nadawania.

Od czerwca br. dyrektorem i redaktorem naczelnym Polskiego Radia 24 jest Joanna Turek - zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka.

Od marca 2018 r. Joanna Turek była wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Wcześniej pełniła w Polskim Radiu 24 funkcje zastępcy sekretarza i sekretarza programu.

W latach 2013-2016 pracowała w Telewizji Republika jako wydawca i dyrektor ds. emisji i ramówki.

Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiowała także organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.

Turek ma w PR 24 jednego zastępcę - to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w "Gazecie Polskiej".

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uio
Eska to najlepsze radio w Polsce i na świecie. Eska rządzi. Eska nr 1 w Polsce. Słucham tylko ESKI
2 60
odpowiedź
User
ale jaja
Rekordowy wynik PRL 24 aż 0.7% :P
33 11
odpowiedź
User
Nikc
Pisanie w tytule o "rekordowym wyniku PR24" to nieźle naciągana historia. Mieli 0,6, mają 0,7. Ale sukces!
36 6
odpowiedź
User
Tom
Brawo Eska. W końcu zaczęli powracać do starszych numerów znanych z anteny Eski. Już od dawna pisałem, że powrót do starszych numerów na zmiane z nowymi przyniesie efekt w postaci wzrostu słuchalności.
11 24
odpowiedź
User
mike
Kiedyś z pół roku temu postanowiłem posłuchać tych "liderów". Wytrzymałem 3 dni i za bardzo ich od siebie nie odróżniałem. Ta sama młockarnia powtarzania 3x dziennie, te same drętwe teksty i ci sami nijacy prowadzący. Wybrałem stacje internetowe które mają 1 TB dyski z utworami, a nie 4 GB pendrive.
67 0
odpowiedź