SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Wróblewski i Mariusz Staniszewski żegnają się z „Wprost”, nowym naczelnym Jacek Pochłopień

Z tygodnikiem „Wprost” (PMPG Polskie Media) żegnają się redaktor naczelny Tomasz Wróblewski i jeden z jego zastępców Mariusz Staniszewski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Redakcją będzie teraz kierował Jacek Pochłopień.

- Kości zostały rzucone. Najwyższy czas na zmiany - napisał w poniedziałek przed południem na Twitterze Tomasz Wróblewski.

Portal Wirtualnemedia.pl potwierdził w redakcji „Wprost”, że z tygodnikiem żegna się nie tylko Wróblewski, lecz także jeden z jego zastępców Mariusz Staniszewski, który obecnie przebywa na urlopie. Z dziennikarzami nie udało nam się skontaktować.

Jak wynika z ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl, decyzja o odejściu Wróblewskiego i Staniszewskiego z „Wprost” wiąże się z inna wizją rozwoju tygodnika. Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media, zapowiedział, że jesienią tygodnik pojawi się w zmienionej odsłonie. Zmiany już zaczęły być wdrażane, ale jak dotąd nie wystartowano z działaniami promocyjnymi.

Tomasz Wróblewski został redaktorem naczelnym „Wprost” w marcu ub.r., zmienił profil tematyczny tygodnika na bardziej gospodarczy, a mniej tabloidowy, wprowadził na łamy sporo felietonów, pisanych m.in. przez ekonomistów i polityków.

Mariusz Staniszewski przeszedł do „Wprost” na początku maja ub.r. razem z kilkoma innymi dziennikarzami, m.in. Mariuszem Cieślikiem, Elizą Olczyk, Joanną Miziołek i Cezarym Adamczykiem. Wcześniej był m.in. sekretarzem redakcji w „Do Rzeczy”.

Jacek Pochłopień pracuje we „Wprost” od sierpnia ub.r., dotychczas był zastępcą redaktora naczelnego. Wcześniej przez 10 lat pełnił taką samą funkcję w miesięczniku „Forbes”. Ponadto kierował działem Biznes tygodnika „Newsweek” oraz był redaktorem prowadzącym „Pulsu Biznesu". We „Wprost” prowadził m.in. projekty „Orły Tygodnika Wprost” i „Młodzi Zdolni 2016 - Mój pomysł dla Polski”, odpowiadał za raporty i projekty samorządowe.

- Jako wydawca, dziękuję Tomaszowi Wróblewskiemu za podjęcie wyzwania uspokojenia atmosfery wokół „Wprost” po publikacjach wielu niezwykle trudnych materiałów dziennikarskich, w szczególności związanych z tzw. aferą taśmową. To zadanie skutecznie zrealizował. Dzisiaj jednak „Wprost” potrzebuje dalej idącej zmiany - skomentował te roszady Michał M. Lisiecki.

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. „Wprost” zanotował najwyższy wśród tygodników opinii spadek średniej sprzedaży ogółem - o 40,6 proc., do 26 124 egz.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Wróblewski i Mariusz Staniszewski żegnają się z „Wprost”, nowym naczelnym Jacek Pochłopień

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
"Kości zostały rzucone (...)" /T. Wróblewski/

Wydaje mi się, że słowo "kości" w kontekście sytuacji "Wprost" zabrzmiało złowróżbnie. Umyślnie lub nieumyślnie.
odpowiedź
User
Generał Smaczek
No umiejętności menedżerskie Pana Wróblewskiego nie są za mocne. Czego sie nie tknie zamienia się w równo.... taka jest prawda. Wprost raczej nie rozkwitło pod jego rządami... Nuda. po prostu nuda.
odpowiedź
User
marketer
tylko czemu tak późno?
odpowiedź