TV Puls: koniec programu informacyjnego, będą duże zwolnienia

Rada nadzorcza TV Puls podjęła decyzję o zdjęciu z anteny programuinformacyjnego "Puls Raport". Ostatnie wydanie dziennikawyemitowano wczoraj o 18.30. Stacja tłumaczy swoje posunięciewyłącznie "przyczynami biznesowymi".

pp / pap
pp / pap
Udostępnij artykuł:

Decyzja o likwidacji programu informacyjnego zaskoczyła izszokowała cały zespół "Puls Raportu". Ogłoszono ją na zebraniuwczoraj popołudniu, na kilka godzin przed emisję ostatniego wydaniaserwisu. Pojawili się na nim prezes stacji Dariusz Dąbski iAmerykanie reprezentujący News Corp. Ruperta Murdocha, który jestmniejszościowym udziałowcem stacji.

- Zdjęcie programu tłumaczyli złymi decyzjami spółki podjętymiprzez poprzedniego prezesa - mówi nam Amelia, Łukasiak, szefowaprogramów informacyjnych w Pulsie - Wcześniej nie było żadnychsygnałów, że tak może się stać. W planach było nowe studio, awyniki programu szły w górę. Np. ostatnio wydania o 22.00 oglądałoponad 200 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 2 proc.,czyli wyższym niż mają inne pozycje nadawane w stacji - dodajeŁukasiak.

To było jednak za mało, aby spełnić biznesowe oczekiwaniaakcjonariuszy. - Przy tym zasięgu, który mamy obecnie, przy tejoglądalności, którą mamy obecnie nie udało się zrealizować celów,które sobie zakładaliśmy. Dysproporcja między kosztami utrzymania,a przychodami była zbyt duża - mówi prezes stacji Dariusz Dąbski.Dodaje, że decyzja o likwidacji "Puls Raportu" nie była nagła, alezostała poprzedzona dogłębną analizą "wielu światowej klasyfachowców". W jej efekcie z Pulsem będzie musiało pożegnać się od150 do 200 osób pracujących przy serwisie informacyjnym stacji.

Zgodnie z nową strategią TV Puls ma teraz położyć większy naciskna realizację "programów rozrywkowych i rodzinnych". Nie zrezygnujejednak z publicystyki. - Mamy ambicję stworzyć bardzo dobrąpublicystykę, dziś jednak za wcześnie jeszcze, by mówić okonkretnych programach - mówi prezes, który nie zdradza na razie,kto będzie przygotowywać te audycje. - Trudno sobie wyobrazić, abyprogramy publicystyczne funkcjonowały bez materiałów przygotowanychprzez redakcję informacyjną. To naczynia połączone - komentujejeden z dziennikarzy stacji.

"Puls Raport" wystartował na antenie Pulsu po relaunchu stacjipod koniec października 2007 roku. Dziennik emitowany był o 18.30(od maja br., wcześniej ukazywał się o 19.30) i 22.00. W czerwcubr. średnia oglądalność wydania o 18.30 wyniosła 48 tys. widzów(udział 0,55 proc.), a tego o 22.00 - 116 tys. widzów (udział 0,89proc.). Dane AGB Nielsen Media Research.

pp / pap
Autor artykułu:
pp / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek