TVN24 nowym liderem stacji newsowych, TVP Info o 64 proc. w dół

W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskała Superstacja.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Kanał TVN24 w każdej minucie w październiku 2013 roku śledziło średnio 181 tys. widzów, czyli o 4,97 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym spadł z 3,21 proc. do 3,09 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W październiku 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 64,11 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,16 pkt. proc. do 1,24 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Dodatkowo wypadł z analogowych pakietów w kablówkach.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w październiku br. poszła do góry o 13,70 proc. do 56 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 0,95 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,83 proc.).

Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 16,24 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,25 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,48 proc. do 2,20 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,71 proc. (wzrost o 0,04 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,48 proc.; spadek aż o 1,03 pkt. proc.).

Nowy kanał TVP Regionalna w październiku 2013 roku śledziło średnio 60 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 1,14 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

 

Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do TVN CNBC, którego widownia w analizowanym okresie spadła o 4,99 proc. do 3,3 tys. osób, a udział tego kanału się nie zmienił i wyniósł 0,06 proc. Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także m.in. newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Natomiast Polsat Biznes w październiku 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 2,6 tys. widzów, a jego udział wyniósł 0,04 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes, ale Nielsen wówczas nie dysponował pełnymi danymi dla tej stacji.

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5 tys. widzów, czyli o 34,06 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,13 proc. do 0,09 proc.

W październiku 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało konferencję prasową nadaną tuż po zakończeniu referendum w Warszawie (859 tys. widzów), w TVP Info hitem był „Wybór Warszawy” (391 tys.), w TVP Regionalna - programy lokalne (też 391 tys.), a w Polsat News - „Gość Wydarzeń” (303 tys.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące