SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP: finał Euro 2012 z udziałem Polski obejrzy 17 mln widzów, 390 tys. zł za reklamę

Telewizja Polska szacuje, że teoretyczny finał Euro 2012 z udziałem Polaków obejrzeć może  nawet 17 mln widzów - poinformował Bogusław Piwowar, wiceprezes TVP na wczorajszej konferencji. Za półminutową reklamę przy takim meczu trzeba zapłacić aż 390 tys. zł.

Wspomniane 17 mln widzów to byłaby oglądalność wyższa od dotychczasowego rekordu widowni, który padł podczas Igrzysk Olimpijski w Salt Lake City w 2002 roku. Zawody, podczas których Adam Małysz wywalczył srebrny medal, śledziło wtedy 14,5 mln osób.

Bardzo mało prawdopodobny, ale brany pod uwagę udział Polski w finale, byłby nie tylko wielkim triumfem naszej reprezentacji, ale pomógłby finansowo TVP. Plan ekonomiczno-finansowy zarządu TVP zakłada, że m.in. przez wydatki związane z Euro 2012 spółka zakończy ten rok ze stratą wynosząca 60 mln zł, chociaż część księgowanych w tym roku wydatków poniesiono już w poprzednich latach. - Nie będzie to aż tak duża starta - zapewnił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogusław Piwowar. - Gdybyśmy znaleźli się w finale, to wyjdziemy na zero - dodał.

Ten optymizm wynika z ustanowionych przez TVP cen reklam przy spotkaniach Euro 2012. Przy meczu otwarcia (Polska-Grecja) najwyższa cena za półminutową reklamę to 278 tys. zł, ale już np. przy teoretycznym półfinale z udziałem Polaków - 357 tys. zł, a przy finale aż 390 tys. zł. - To impreza wyjątkowa, a my mamy prawa do niej na wyłączność - tak tłumaczy politykę cenową Bogusław Piwowar.

Jednocześnie wiceprezes TVP poinformował nas, że premier Donald Tusk nie przyznał TVP dotacji celowej w wysokości 80 mln zł, o którą wnioskował nadawca. Telewizja Polska chciała te środki przeznaczyć nie tylko na wydatki dotyczące Euro 2012, ale również na pokrycie kosztów związanych z igrzyskami olimpijskimi w Londynie, które odbędą się latem tego roku.

TVP będzie chciała powiększyć swoje przychody z imprezy sprzedając innym nadawcom prawa do pokazywania fragmentów meczów z bramkami. Jak powiedział nam Włodzimierz Szaranowicz, szef TVP Sport, Telewizja Polska rozmawiać będzie na ten temat z zainteresowanymi stacjami. - Sami kupowaliśmy w przeszłości takie prawa od Polsatu - podkreślił.

Wszystkie mecze Euro 2012 oglądać będzie można na żywo na TVP 1 i TVP 2, transmisje prowadzone będą też w TVP Sport, TVP HD, w internecie i telefonach Orange (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: TVP: finał Euro 2012 z udziałem Polski obejrzy 17 mln widzów, 390 tys. zł za reklamę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Tylko 17 mln? Czyli 38-17=21 OKO. Co za bzdury z tą stawką za finał…
0 0
odpowiedź
User
lol
Te 278 tys. za reklamę przy meczu POL-GRE to za dużo!!!
Wątpię aby wielu reklamodawców chciało z niej skorzystać
0 0
odpowiedź
User
Marek24
Będą rabaty po 60, 70%. Nikt tyle nie zapłaci za mecze grupowe. Co innego za ewentualny finał.
0 0
odpowiedź