Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w czerwcu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,60 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 3,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugi był TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 3,27 proc., po spadku o 2,68 proc. Podium uzupełnia TVP Regionalna, która w ubiegłym miesiącu miała 1,13 proc. udziału, po spadku o 0,88 proc.
Oczko niżej uplasował się Polsat News z udziałem wynoszącym 1,12 proc., takim samym jak w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
W pierwszej piątce znalazła się jeszcze Superstacja, która odnotowała największy spadek w zestawieniu. Jej udział zmniejszył się bowiem o 7,69 proc. do 0,24 proc.
Udział ostatniego Polsat News 2 w czerwcu br. wyniósł z kolei 0,10 proc, czyli o 11,11 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. To z kolei był największy wzrost w zestawieniu.

Przedostatnia w zestawieniu była Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). Był to drugi najlepszy jej wynik w tym roku - w maju br. miała 0,13 proc. udziału.
Największy udział (4,73 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 2,60 proc.
Na drugiej podstronie dane w grupie wiekowej 16-9
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2015 roku był kanał TVN24 z wynikiem 2,69 proc., po spadku o 1,10 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,48 proc. udziału, wzrost o 13,85 proc.), a trzeci był Polsat News (0,85 proc.; spadek o 13,27 proc. - największy w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej zyskał Polsat News 2 - było to 28,57 proc. do 0,09 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,91 proc. udziału, po spadku o 1,02 proc.











