Kanał TVP Info w każdej minucie w lutym 2014 roku śledziło średnio 201 tys. widzów, czyli o 4,09 proc. mniej niż w lutym 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 3,02 proc. do 2,86 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Od września ub.r. kanał ten przestał emitować programy lokalne i zniknął z analogowych pakietów kablówek. Spowodowało to ogromny spadek oglądalności tej stacji, jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info systematycznie się poprawiają (zobacz te dane). W lutym br. stacja walczyła o widzów, pokazując liczne relacje z igrzysk olimpijskich, w tym kwalifikacje do konkursów w skokach narciarskich.
Druga lokata należała do kanału TVN24, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 6,32 proc. i wyniosła 194 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,23 pkt. proc. do 2,75 proc.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 12,09 proc. do 75 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w lutym br. zanotował 1,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,97 proc.).Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 9,27 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,21 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,32 proc. (w porównaniu do lutego 2013 roku wynik ten się nie zmienił). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 1,24 proc. (spadek o 0,19 pkt. proc.). Natomiast ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,90 proc.; wzrost o 0,14 pkt. proc.).

Nowy kanał TVP Regionalna w lutym 2014 roku śledziło średnio 78 tys. widzów, co przełożyło się na 1,11 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
TVP Regionalna od września ub.r. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (więcej na ten temat). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w lutym br. wyższy o 0,95 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
Widownia Polsatu Biznes w analizowanym okresie wzrosła o 43,52 proc. do 4,3 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,04 proc. do 0,06 proc. W lutym ub.r. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły).1 stycznia 2014 roku konkurencyjna stacja TVN CNBC została przekształcona w kanał TVN24 Biznes i Świat. Jego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement w styczniu i lutym br. miała charakter testowy, a stały monitoring ruszył od początku marca br. (więcej na ten temat).

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 3,9 tys. widzów, czyli o 24,19 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,07 proc. do 0,06 proc.
W lutym 2014 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało transmisję z IO (1,44 mln oglądających), w TVN24 hitem był program „Fakty po Faktach” (667 tys.), w TVP Regionalna - pasma lokalne (455 tys.), a w Polsat News - „Gość Wydarzeń” (346 tys.).
TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement.











