SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł

W poniedziałek, 8 marca ma rozpocząć nadawanie nowy kanał TVP Kobieta. Twarzami stacji będą m.in. Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska i Tomasz Kammel, którzy występują w spocie promującym nowy kanał.

Marta Manowska; fot. TVPMarta Manowska; fot. TVP

TVP Kobieta będzie kanałem wyspecjalizowanym o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Program ma być kierowany do kobiet niezależnie od wieku, wykształcenia, zamożności i stylu życia. W ofercie mają znaleźć się także audycje o charakterze familijnym, kulinarne czy dotyczące zdrowia.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Telewizja Polska planuje rozpocząć nadawanie kanału TVP Kobieta w poniedziałek, 8 marca. TVP chce, aby kanał był nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej, satelitarnie i w innych sieciach telekomunikacyjnych. TVP Kobieta miałaby zastąpić w NTC kanał TVP Rozrywka, który byłby wtedy nadawany satelitarnie.

- Telewizja Polska od lat konsekwentnie poszerza swą ofertę programową, uruchamiając nowe kanały tematyczne. Bardzo się cieszę, że w niespełna pół roku od inauguracji kanału TVP Dokument mogę zapowiedzieć kolejną nowość, która już wkrótce wzbogaci portfolio nadawcy publicznego. TVP Kobieta to pierwszy w historii Telewizji Polskiej oraz jedyny dostępny w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał lifestylowy w pełni poświęcony tematyce kobiecej. Jestem przekonany, że dzięki wyjątkowym i interesującym programom TVP Kobieta skradnie serca Polek i stanie się ich ulubionym miejscem spotkań - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.

Pracami nad TVP Kobieta kieruje Iwona Bocian-Zaciewska, która kilka miesięcy temu została powołana na pełnomocnika zarządu ds. kanału TVP Kobieta.

Autorskie programy Marty Manowskiej i Miłki Raulin

Na ramówkę TVP Kobieta złożą się zarówno produkcje własne, jak i formaty zagraniczne, a także filmy i seriale. Widzowie w ofercie stacji znajdą programy lifestylowe dotyczące mody, urody, pielęgnacji, urządzania wnętrz, kulinarne, podróżnicze, poranne treningi z TVP Kobieta, ale także dokumenty, czy reportaże dotyczące kwestii społecznych.

Wśród autorskich programów TVP Kobieta znajdą się m.in. „Kobiety w drodze” - wywiady prowadzone przez Martę Manowską, „Ulepieni z pasji” Miłki Raulin, „Podróże małej i dużej” Moniki Witkowskiej, kulinarny cykl „Pięknie przyprawiona” Agnieszki Mielczarek i ogrodniczy program „Kwiaty na warsztat” Joanny Lewandowskiej. W ofercie stacji pojawią się także programy m.in. Marzeny Rogalskiej, Idy Nowakowskiej, Małgorzaty Tomaszewskiej i Ewy Minge, ale na razie nie są jeszcze znane szczegóły na ich temat.

Większość autorskich projektów ma być pokazywana wczesnym wieczorem (około godz. 19.00).

Spośród formatów zagranicznych nadawanych w TVP Kobieta znajdą się m.in.: „Najlepsze pod słońcem” - brytyjski program o poszukiwaniu idealnych nieruchomości, „Piękne i samotne”, modowy cykl „Na tropie stylu” oraz serial dokumentalny „Ofiary operacji plastycznych”. Stacja emitować będzie także m.in. powtórki „Pytania na śniadanie”.

Z kolei w wieczornym paśmie filmowym, widzowie w marcu zobaczą m.in.: „La La Land”, „Dirty Dancing”, „Pozycja obowiązkowa”, „Czekolada” i „Whitney”. Na antenie TVP Kobieta pojawi się też serial „Velvet".

TVP Kobieta będzie miała także swój dedykowany serwis internetowy, który będzie stanowił uzupełnienie oferty kanału. Użytkownicy znajdą w nim treści zarówno o programach emitowanych na antenie, jak również ciekawostek ze świata gwiazd oraz praktycznych porad. Publikacje o tematyce lifestyle’owej wzbogacone będą zdjęciami oraz materiałami video. Serwis dostępny będzie pod adresem: kobieta.tvp.pl.

W spocie Manowska, Rogalska, Nowakowska, Lewandowska, Konarska, Tomaszewska i Kammel

Od 13 lutego na antenach Telewizji Polskiej jest emitowany spot wizerunkowy, w którym wystąpiły gwiazdy: Marta Manowska, Marzena Rogalska, Ida Nowakowska, Joanna Lewandowska, Agnieszka Mielczarek, Monika Witkowska, Miłka Raulin, Aleksandra Kostka, Agata Konarska, Małgorzata Tomaszewska oraz Tomasz Kammel.

Reżyserem spotu i autorem scenariusza jest Pascal Pawliszewski. W klipie wykorzystano elementy oprawy graficznej kanału, która powstała w studiu kreatywnym Tengent.

Roczny koszt nadawania TVP Kobieta wyniesie 17,8 mln zł

Jak wynika z wyliczeń Telewizji Polskiej, na nadawanie kanału TVP Kobieta w 2021 roku nadawca chce przeznaczyć 14,75 mln zł, w 2022 roku - 17,72 mln zł, w 2023 roku - 17,76 mln zł, w 2024 roku - 17,8 mln zł. Na te kwoty składają się zarówno koszty tworzenia, jak i rozpowszechniania.

TVP Kobieta to nie jedyny kanał, który w najbliższym czasie uruchomi Telewizja Polska. W planach jest także stworzenie kanałów TVP Muzyka i TVP Nauka. W 2021 roku nadawca chce także uruchomić anglojęzyczny kanał o roboczej nazwie TVP World. Docelowo ma on zastąpić działający w internecie Poland IN.

Dołącz do dyskusji: Rusza kanał TVP Kobieta. Roczny koszt nadawania ma wynieść ponad 17 mln zł

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Same znane twarze - dobrze, że dali chociaż Kamela.
odpowiedź
User
Grażyna
Brakuje scenki jak dama pędzi do kościoła. Ale dobrze, że jest szychta w kuchni i z dzieckiem.
odpowiedź
User
Polo
Czy Manowska nie powinna skupic sie jedynie na tematach rolniczych ?
odpowiedź