TVP zaczęła sprzedaż reklam przy mundialu. Finał za 200 tys. zł

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż reklam przy transmisjach z piłkarskich mistrzostw świata, które w czerwcu i lipcu odbędą się w Brazylii. Spoty przy najważniejszych meczach kosztują od 66 do 202 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TVP zaczęła sprzedaż reklam przy mundialu. Finał za 200 tys. zł

W TVP1 i TVP2 reklamy przy meczach fazy grupowej mistrzostw kosztują od 5 tys. zł do 83,9 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych). Tę najwyższą cenę trzeba zapłacić za reklamę przed drugą połową inaugurującego turniej spotkania Brazylia - Chorwacja. Spoty przy meczach 1/8 finału kosztują od 25 do 81,9 tys. zł, a przy ćwierćfinałach - od 26,2 do 86,7 tys. zł.

Ceny reklam przy półfinałach wynoszą od 66,3 do 162,1 tys. zł, przy meczu o trzecie miejsce - od 64,9 do 136,9 tys. zł, a przy finale - od 76,1 do 202,6 tys. zł. Korzystniejszą kolejność swojego spotu w tych blokach (poza miejscami wykupionymi przez sponsorów mundialu) każda firma będzie mogła wykupić w licytacji, o której terminie biuro reklamy TVP poinformuje niebawem.

Telewizja Polska będzie pokazywać wszystkie mecze mundialu w Brazylii od 12 czerwca do 13 lipca na antenach TVP1, TVP2 i TVP Sport. Spotkania będą zaczynać się o godz. 17.00, 18.00, 21.00, 22.00 i północy polskiego czasu, mecze 1/8 finału i ćwierćfinały - tylko o godz. 18.00 i 22.00, półfinały i mecz o trzecie miejsce - o 22.00, a finał - o 21.00. Do turnieju nie zakwalifikowała się nasza reprezentacja.

Oprócz spotkań Telewizja Polska będzie pokazywać programy ze skrótami i analizami wszystkich meczów (w TVP2 najczęściej w godz. 16-17, a w TVP1 głównie ok. 23.30). Ponadto transmisje będę jednocześnie emitowane w TVP Sport, w którym na spot przy nich trzeba wydać od 300 do 600 zł.

Jeszcze droższe niż przy tegorocznym mundialu były w Telewizji Polskiej reklamy przy transmisjach z Euro 2012 - przy meczach Polaków cennikowo kosztowały od 100 do 277 tys. zł, a przy finale od 107 do 226 tys. zł, zorganizowano też licytację dotyczącą kolejności emisji spotów w tych blokach. Cennikowe przychody TVP z reklam przy turnieju wyniosły 122,5 mln zł, a największymi marketerami były Coca-Cola Poland Services, McDonald’s, Hyundai-Kia Group, Sharp i Grupa Żywiec (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące