TVP1 wyprzedziła Polsat. 5,7 mln widzów niedzielnego konkursu lotów w Vikersund

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a oczko niżej uplasował się niedzielny konkurs PŚ w lotach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem w 4+ została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
TVP1 wyprzedziła Polsat. 5,7 mln widzów niedzielnego konkursu lotów w Vikersund
fot. tvp

W okresie od 13 do 19 marca 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,93 mln widzów, co przełożyło się na 36,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Vikersund, który był finałem pierwszej edycji nowego turnieju Raw Air. Zawody te śledziło średnio 5,73 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 42,58 proc. udziału.

Podium uzupełnia studio pokazane dzień wcześniej w trakcie rozgrywania drużynowego konkursu lotów w Vikersund, które na antenie Jedynki oglądało 4,69 mln widzów, co dało stacji 33,56 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 19 marca obejrzało 4,42 mln widzów (33,31 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,99 mln widzów (emisja 18 marca; 6. pozycja). 3,66 mln oglądających miały pokazane cztery dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN (9. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,60 mln widzów; emisja 17 marca w Polsacie; 20. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj niedzielny konkurs lotów narciarskich, który oglądało średnio 1,94 mln osób (36,88 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,93 mln widzów; 30,05 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe pomiędzy I, a II serią niedzielnych lotów (1,55 mln widzów; 29,57 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,53 mln; 27,90 proc.) i „MasterChef Junior” (1,48 mln; 20,05 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,76 pkt. proc. do 12,26 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 11,06 proc., po spadku o 0,53 pkt. proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,90 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,05 proc. (w dół o 0,43 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,85 proc. do 41,27 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (4,03 proc.; jednak w dół o 0,23 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,57 pkt. proc. do 13,28 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,22 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,82 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 1,22 pkt. proc. do 8,13 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,34 pkt. proc. do 7,20 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce zajął Polsat (w dół o 0,61 pkt. proc. do 12,18 proc.).

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa