Twitter sonduje wprowadzenie opłat za niektóre usługi m.in. Tweetdeck i brak reklam

Według nieoficjalnych informacji Twitter rozważa wprowadzenie płatnych usług w swoim serwisie. W grę mogą wchodzić subskrypcje na platformie Tweetdeck oraz wersja serwisu pozbawiona reklam.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według informacji podanych przez serwis Sky News Twitter rozesłał do wybranych użytkowników ankietę mającą sprawdzić, czy byliby oni skłonni ponosić opłaty za niektóre usługi dostępne na platformie.

Ankieta ma dotyczyć narzędzia o nazwie Tweetdeck, które pozwala na łatwiejszą nawigację w serwisie. Z doniesień Sky News wynika, że w zamian za subskrypcję specjaliści (np. marketerzy czy dziennikarze) uzyskaliby dostęp do dodatkowych opcji w Tweetdeck pozwalających na szybsze dotarcie do konkretnych treści publikowanych na Twitterze.

Na razie nie wiadomo jaki jest odzew na ankietę. Co prawda Twitter nie przewiduje wprowadzenia opłat za korzystanie z serwisu dla wszystkich użytkowników, jednak nieoficjalnie rozważana jest koncepcja dostępu premium, w ramach którego użytkownik przeglądałby treści bez obecności reklam.

Twitter konsekwentnie poszukuje skutecznych sposobów na monetyzację biznesu obecnego w sieci od 11 lat. Co prawda liczba użytkowników Twittera rośnie i obecnie sięga prawie 320 mln, jednak firma jest wciąż na minusie - w 2016 r. zanotowała stratę w wysokości 456,9 mln dol.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię