SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

W okresie od marca do sierpnia br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od marca do sierpnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,24 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,67 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,22 proc., która zanotowała spadek o 0,04 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,15 proc. pytanych (spadek o 0,13 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 0,58 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.

Miesięczniki

marzec 2013 : sierpień 2013

marzec 2012 : sierpień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

12,24%

11,67%

Claudia

9,22%

9,26%

Cztery Kąty

8,15%

8,28%

Focus

7,41%

7,99%

Poradnik Domowy

6,93%

7,29%

Murator

6,92%

7,35%

Mój Piękny Ogród

6,54%

5,46%

Kobieta i Życie

6,41%

6,80%

Dobre Rady

6,10%

5,72%

Przyślij Przepis!

6,07%

5,14%

Świat Kobiety

6,03%

5,48%

Komputer Świat

5,92%

5,66%

Przepisy Czytelników

5,76%

5,60%

Olivia

5,58%

5,10%

National Geographic

5,49%

4,98%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,35%

4,82%

Avanti

5,04%

4,86%

Świat Wiedzy

4,89%

4,06%

Glamour

4,72%

3,92%

Pani

3,87%

3,57%

Działkowiec

3,73%

4,65%

Świat Zdrowia

3,66%

2,90%

Mamo To Ja

3,17%

4,31%

CD Action

3,05%

3,01%

Moje Mieszkanie

2,91%

2,64%

Dom & Wnętrze

2,90%

2,68%

Auto Motor i Sport

2,87%

2,48%

Elle

2,77%

2,14%

CKM

2,67%

3,09%

Cosmopolitan

2,64%

2,72%

Moje Gotowanie

2,55%

2,44%

Joy

2,52%

2,92%

Focus Historia

2,47%

1,93%

PC Format

2,38%

2,52%

M jak mieszkanie

2,31%

2,01%

Zwierciadło

2,31%

2,35%

Skarb

2,27%

-

TopGear

2,26%

1,77%

Przepis na Zdrowie

2,07%

1,48%

Uroda

2,04%

2,10%

Ładny Dom

2,02%

1,73%

Playboy

2,01%

2,10%

Auto Świat Poradnik

1,99%

1,85%

Dobre Wnętrze

1,93%

1,69%

Świat Motocykli

1,93%

2,01%

Moda na Zdrowie

1,84%

1,80%

Logo

1,84%

1,95%

PC World

1,80%

1,76%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,71%

1,54%

Zdrowie

1,67%

1,84%

National. Geographic. Traveler

1,66%

1,45%

Kuchnia

1,64%

1,44%

Men's Health

1,61%

1,77%

Dziecko

1,50%

1,87%

Przepis na Ogród

1,49%

1,31%

Twoje Dziecko

1,41%

1,91%

Forbes

1,38%

1,13%

Chip

1,30%

1,42%

Gotuj Krok po Kroku

1,28%

0,92%

InStyle

1,16%

1,01%

Burda

1,15%

1,29%

Bravo Girl

1,14%

1,29%

Twój Maluszek

1,09%

 

M jak Mama

1,08%

1,31%

Wróżka

1,06%

1,33%

Harper's Bazaar

0,91%

-

Vita

0,88%

1,05%

Podróże

0,85%

0,75%

Voyage

0,81%

0,68%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,79%

-

Twist

0,74%

0,87%

Shape

0,74%

0,75%

Hot Moda & Shopping

0,65%

0,68%

Weranda

0,62%

0,85%

Sukces

0,62%

0,72%

Architektura-Murator

0,60%

0,47%

Żagle

0,43%

0,46%

Fun Club

0,42%

0,53%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od marca do sierpnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,21 proc. pytanych, czyli o 0,07 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Dwumiesięczniki

marzec 2013 : sierpień 2013

marzec 2012 : sierpień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,21%

2,28%

Auto Świat 4x4

1,98%

1,85%

Sól i Pieprz

0,83%

1,16%

Elle Decoration

0,61%

0,58%

Weranda Country

0,32%

0,35%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od marca do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od marca do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
 

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fix-mix
Co sie stalo z Cest la Vie?! Bardzo fajny magazyn.... jeden z nielicznych, ktore zawieraly tresc do czytania a nie tylko same obrazeczki...
odpowiedź
User
fix-mix
Co sie stalo z Cest la Vie?! Bardzo fajny magazyn.... jeden z nielicznych, ktore zawieraly tresc do czytania a nie tylko same obrazeczki...
odpowiedź
User
do fix-mix
To było pisemko o wszystkim i niczym niszowowe bez pomysłu
odpowiedź