SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w I półroczu br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w I półroczu 2013 roku wyniosła 344 614 egz. W porównaniu do I kwartału 2012 roku zmniejszyła się ona o 11,11 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,88 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 392 egz., notując jednak spadek wynoszący 4,19 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 139 741 egz., po spadku o 15,91 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,86 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w I półroczu br. wynosiła 27 242 egz., po jedynym wzroście w zestawieniu wynoszącym 1,97 proc. Stanowiła ona 97,98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Z kolei oczko niżej uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. W analizowanym okresie notował on średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 521 egz., co stanowiło 29,11 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,37 proc.

Natomiast sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła 11 896 egz., co oznacza 18,52 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 53,12 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 70,09 proc.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

348 527

348 527

344 614

3 811

391 652

391 652

387 690

3 892

Super Express

157 951

157 231

156 392

839

165 373

164 617

163 232

1 305

Gazeta Wyborcza

229 883

209 010

139 741

67 038

264 543

246 252

166 174

78 062

Przegląd Sportowy

37 134

37 134

36 257

751

44 191

44 191

43 241

846

Gazeta Polska Codziennie

27 803

27 803

27 242

131

26 919

26 919

26 717

112

Dziennik Gazeta Prawna

72 152

53 317

15 521

29 126

91 405

59 532

20 797

33 096

Rzeczpospolita

104 904

64 241

11 896

45 024

112 719

85 089

25 375

55 696

Puls Biznesu

16 611

11 804

1 945

7 655

17 791

12 675

2 149

8 918

Parkiet Gazeta Giełdy

6 792

3 731

1 461

1 864

7 460

4 393

1 882

2 112

Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
1234
Reszta mnie nie interesuje.Doskonałe wyniki sprzedaży pokazała Gazeta Wyborcza i została wyprzedzona przez Super Ekspress,oby tak dalej to padnie szybciutko.
odpowiedź
User
TA
@1234
Ale że jeszcze jest 139 741 idotów, którzy co rano miast iść do kibelka i tam g*wno zrobić, idą do kiosku GWno kupić...
odpowiedź
User
dfs
"Fakt" i "SE" - największe dzienniki w Polsce.
odpowiedź