Tylko Polsat News zyskuje wśród stacji informacyjnych

W październiku br. wszystkie kanały informacyjne oprócz Polsat News zanotowały spadki oglądalności. Liderem zestawienia pozostało TVP Info, natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajęła TVN24.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia minutowa widownia TVP Info w październiku br. wyniosła 202 tys. osób i była o 13,73 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,90 proc. do 3,40 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 5,67 proc. do poziomu 191 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji spadł z 3,37 proc. do 3,21 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w październiku br. w każdej minucie miał średnio 49 tys. widzów, czyli o 4,47 proc. więcej niż rok wcześniej - jest to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei udział tej stacji poszedł do góry z 0,78 proc. do 0,83 proc.

Oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 1,84 proc. do 13 tys. widzów. Z kolei udział tego kanału pozostał na podobnym poziomie i wyniósł 0,22 proc.

W komercyjnej grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,48 proc. (wzrost o 0,09 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 1,51 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,67 proc.; + 0,06 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj wzrost udziału z 0,07 do 0,08 proc.

Kanał TVN CNBC o tematyce ekonomiczno-biznesowej zanotował w dziewiątym miesiącu br. wzrost średniej oglądalności o 13 proc. do 3,5 tys. widzów. Natomiast jego udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,06 proc.

Nielsen Audience Measurement obecnie nie ściąga danych oglądalności ze wszystkich gospodarstw w panelu, w które mają dostęp do TV Biznes. W związku z tym wyniki tej stacji są niewiarygodne i nie zostały uwzględnione w rankingu.

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 7,6 tys. widzów, czyli aż o 29,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Natomiast średnia widownia TTV w październiku br. wyniosła 27,5 tys. osób. Jest to kanał społeczno-interwencyjny, który nadaje od 2 stycznia br.

W październiku br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 26 października br. (888 tys. osób), w TVN24 hitem był skok Felixa Baumgartnera (2,23 mln widzów), a w Polsat News - magazyn „Państwo w Państwie” (449 tys. widzów).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"