UKE nie chce ujawniania w billingach numerów z zakresu „116”

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej stwierdził, że udostępnianie przez operatorów informacji o połączeniach pod darmowe numery, wśród których są telefony wsparcia dla osób doświadczonych przemocą, może stanowić zagrożenie dla użytkowników. UKE rekomenduje nieujawnianie połączeń z numerami z zakresu „116” w billingach.

Udostępnij artykuł:

Prezes UKE przedstawił stanowisko dotyczące wykazywania w billingach i wykazach usług połączeń z bezpłatnymi numerami z zakresu „116”. Jak zaznaczono, konieczna jest zmiana dotychczasowej praktyki wykazywania w billingach numerów tego typu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-kanalow-ma-tvp-lista-jak-odbierac-mux-6-mux-1-mux-2-mux-3-czarna-plansza ##

Zgodnie z decyzjami Komisji Europejskiej, numeracja „116” wykorzystywana jest na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym. W Polsce działają m.in. telefon wsparcia emocjonalnego (116 123), telefon zaufania dla dzieci (116 111 czy numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci (116 000). Połączenia z tego zakresu są bezpłatne.

UKE zaznacza, że podejście dostawców usług jest niejednolite i numery z zakresu „116” pojawiają się w billingach. Prezes urzędu podkreśla, że konieczna jest zmiana „dotychczasowej praktyki i podjęcie przez dostawców usług odpowiednich działań, które doprowadzą do tego, że bezpłatne połączenia z numerami z zakresu 116 nie będą wykazywane”.

Zagrożenie dla korzystających z pomocy

Zdaniem prezesa UKE, „w szczególności w przypadku, gdy mamy do czynienia z telefonami wsparcia dla osób doświadczonych przemocą, niezbędne jest zachowanie pełnej dyskrecji i poufności komunikacji”. Udostępnianie tego typu połączeń „może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników korzystających z tego rodzaju pomocy i wsparcia”.

„Nieujawnianie w billingach i wykazach usług podstawowych informacji na temat ich kontaktu z numerami wsparcia jest bardzo ważne to minimalizowanie potencjalnych negatywnych konsekwencji dla najmłodszych użytkowników, ofiar przemocy, które zdecydowały się na kontakt z numerami 116... Założeniem kontaktu z numerem wsparcia, telefonem zaufania jest dostępność dla osób szukających pomocy i anonimowość. Mając na uwadze doświadczenie życiowe, różne sytuacje i położenie osób, które pomocy i wsparcia szukają, anonimowość w sposób oczywisty powinna przekładać się na nieujawnienie tego rodzaju połączeń w wykazach usług i billingach” - podkreśla UKE.

Prezes UKE rekomenduje wobec powyższego „nieujawnianie przez dostawców usług w wykazach wykonanych usług i billingach połączeń z numerami bezpłatnymi z zakresu 116”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/uke-internet-monitoring-jakosci-jak-dziala-systemu-monitorowania-jakosci-internetu,7169776779003521a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe