WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

"Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

“Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”

2011-04-22 A A A KOMENTARZE: 46 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Większość tygodników opinii zanotowało w lutym br. wzrosty sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na pozycji trzeciej zadebiutował “Uważam Rze”. Najwięcej zyskała “GP”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w lutym br. wyniosła 146 088 egz. i była o 5,03 proc. wyższa niż w lutym 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu utrzymała się “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała wzrost o 0,26 proc. i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 134 662 egz.

Czytaj więcej: “Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

Trzecie miejsce zajął wprowadzony w lutym br. na rynek tygodnik ”Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica). W pierwszym miesiącu ukazywania się zanotował on wynik na poziomie 114 133 egz. (więcej o pierwszych wynikach sprzedaży “Uważam Rze”).
 
Magazyn "Uważam Rze" zepchnął na czwartą pozycję z trzeciej tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), mimo iż jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 2,86 proc. i wyniosła 103 115 egz.

Czytaj więcej:  “Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik w lutym br. poszedł do góry aż o 176,27 proc. w stosunku do lutego ub.r. i wyniósł 70 102 egz.

ZKDP luty
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 620 146 088 145 729 196 114 139 019 138 747
Polityka 190 000 134 662 134 662 195 102 134 314 134 314
Uważam Rze inaczej pisane 229 425 114 137 114 133 - - -
Newsweek Polska 167 408 111 458 103 115 166 513 106 574 100 247
Wprost 180 000 116 093 95 343 161 068 76 913 72 068
Gazeta Polska 134 470 71 374 70 102 58 228 25 569 25 374
Przekrój 81 250 43 438 37 628 85 000 46 102 40 045
Przegląd 61 500 21 599 21 599 68 100 22 669 22 669
Tygodnik Powszechny 39 143 23 642 17 747 38 775 21 768 17 322
Przewodnik Katolicki 40 005 26 943 3 222 36 607 26 719 3 582


 Porównując dane z lutego br. do danych ze stycznia, widać, że prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży poza “Tygodnikiem Powszechnym” (Tygodnik Powszechny), którego wynik poszedł do góry o 0,45 proc. Najwięcej (19,94 proc.) straciła “Gazeta Polska”.

ZKDP 2011
luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198 620 146 088 145 729 203 476 147 579 147 159
Polityka 190 000 134 662 134 662 196 469 145 502 145 500
Uważam Rze inaczej pisane 229 425 114 137 114 133 - - -
Newsweek Polska 167 408 111 458 103 115 170 917 113 682 107 618
Wprost 180 000 116 093 95 343 181 200 120 624 99 874
Gazeta Polska 134 470 71 374 70 102 136 698 88 748 87 564
Przekrój 81 250 43 438 37 628 85 000 43 712 37 902
Przegląd 61 500 21 599 21 599 60 000 21 906 21 906
Tygodnik Powszechny 39 143 23 642 17 747 37 988 21 934 17 668
Przewodnik Katolicki 40 005 26 943 3 222 40 005 27 062 3 228

 
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lutym br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 9,45 proc. i wyniosła 371 586 egz.

ZKDP luty
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 526 958 371 586 371 586 493 667 339 513 339 513
Forum 29 698 16 315 16 315 30 133 17 610 17 610


Czytaj więcej:
  Antysemickie treści w “Angorze”? Zawiadomienie do prokuratury

ZKDP 2011
luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpowsz. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 526 958 371 586 371 586 527 449 366 964 366 964
Forum 29 698 16 315 16 315 29 750 16 623 16 623

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: Uważam Rze, Newsweek, Wprost, tygodnik opinii, zkdp, sprzedaż tygodników opinii

Fotoreportaże

Komentarze (46) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (458)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga